Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ganske ny når det kommer til bruk av kart og kompass, også har jeg tenkt å ta meg en tur på hardangervidda nå i vinter men jeg er usikker på hvordan jeg ville navigert med tanke på at det ikke er så mange landemerker å forholde seg til. Har dere noen tips til hvordan man orienterer seg på vidder og hvordan man kan gjøre orientering lettere? 

I tillegg lurer jeg også på om bamse extreme liggeunderlag vil være nokk? Vet noen om noen skumplast-liggeunderlag som er tykkere enn 14mm? Vil det værer fornuftig å lime sammen to liggeunderlag dersom 14mm ikke strekker seg? 

Annonse
Skrevet

Hei

Det finnes flere kurs i bruk av kart og kompass både på nett og andre kurs, som jeg vil oppfordre til å ta! Hardangervidda er så ikke helt paddeflat, så det er mulig å orientere sig tross alt, hvis det da ikke er helt white-out! Endelig kan du supplere med GPS i mobiltlf eller navigasjons GPS. 

Bamseunderlag til vinterbruk har vært diskuteret i flere tråder her på FF, bruk søkfunksjon.  Det er måske nok i tynneste laget og ikke det mest komfortable, så man kan supplere med selvoppustende. 

Elgen

Skrevet

Du KAN fint sove vinterstid på et Bamse/Bergans Extreme underlag, men du mister litt varme (spørs hvor kaldt det er) og soveposen blir stilt litt høyere krav.  Om du har to og legger de over hverandre har du en veldig god løsning. Ikke noe poeng å lime de sammen.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.