MasterOni Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hei, Jeg er ganske ny når det kommer til bruk av kart og kompass, også har jeg tenkt å ta meg en tur på hardangervidda nå i vinter men jeg er usikker på hvordan jeg ville navigert med tanke på at det ikke er så mange landemerker å forholde seg til. Har dere noen tips til hvordan man orienterer seg på vidder og hvordan man kan gjøre orientering lettere? I tillegg lurer jeg også på om bamse extreme liggeunderlag vil være nokk? Vet noen om noen skumplast-liggeunderlag som er tykkere enn 14mm? Vil det værer fornuftig å lime sammen to liggeunderlag dersom 14mm ikke strekker seg? Siter
elgen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hei Det finnes flere kurs i bruk av kart og kompass både på nett og andre kurs, som jeg vil oppfordre til å ta! Hardangervidda er så ikke helt paddeflat, så det er mulig å orientere sig tross alt, hvis det da ikke er helt white-out! Endelig kan du supplere med GPS i mobiltlf eller navigasjons GPS. Bamseunderlag til vinterbruk har vært diskuteret i flere tråder her på FF, bruk søkfunksjon. Det er måske nok i tynneste laget og ikke det mest komfortable, så man kan supplere med selvoppustende. Elgen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.