Andso89 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Jeg er 185 cm og har fjellskistaver om man kan kalle det det på 155 cm. Dette er også det jeg bruker til vanlig klassiske ski. Merker at disse kan bli litt for høye når jeg går med fjellski og samtidig tung sekk noe jeg ofte går med når jeg går i skogen. Kjenner det spesielt i skuldre. Vil folk anbefale å gå ned til 150 cm eller helt ned til 145 cm I lengde? Eller vil ikke dette påvirke noe særlig? Endret 2 timer siden av Andso89 Siter
Lompa Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kortere staver er å anbefale for fjellski, da man ikke trenger samme stakekraft som på langrenn. 10 cm kortere enn vanlig går sikkert bra. En bonus er også at man ikke blir like kald på fingrene når man slipper å løfte hendene så høyt. Jeg liker veldig godt teleskopstaver (med klipslås, ikke skru..), da jeg får tilpasset lengden til ulikt terreng. Disse er for eksempel fine. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.