+Gabs88 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg oppdaget nylig YouTube-kanalen Line Laboratory, som også har en nettside (for øyeblikket under oppdatering): Line Laboratory på YouTube. Kanalen tester fiskesnører under et mikroskop for å undersøke om de faktisk oppfyller spesifikasjonene produsentene oppgir. Mange snører hevder for eksempel å være 0,20 mm og tåle 6 kg, men tester viser ofte at de kan være tykkere, som 0,35 mm, og kanskje tåler betydelig mer enn oppgitt. Personlig oppdaget jeg at snører jeg tidligere har vært fornøyd med, som fra Berkley, faktisk hadde 1,6 ganger oppgitt dimensjon. Da jeg byttet til snører som holdt den riktige dimensjonen, opplevde jeg vesentlig lengre kast – tynnere snører gir lengre kast. Kanalen måler også bruddstyrke og knutestyrke. Det er verdt å nevne at enkelte produsenter blir sterkt kritisert, som Berkley, mens andre, som Sufix og flere japanske merker, skiller seg positivt ut ved å levere nøyaktige dimensjoner og bruddstyrkemålinger. Jeg har personlig spesielt fått øynene opp for snøremerket Varivas, som er ekstremt dyrt i Norge men kan bestilles fra utlandet relativt billig. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.