Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har temmelig brede bein, og sliter litt med å finne noen topptur-støvler som passer godt for meg!

Har tidligere alltid vært på telemark, men på toppturer sliter jeg veldig med smerter grunnet brede bein. Sliter med å gå på dem i ett par dager etter en topptur, og timene etter(og forsåvidt underveis opp og ned gir sjelden mer glede enn smerter :( )

Så er nå på utkikk etter randone-støvler som kanskje kunne passet meg bedre. Noen som har noe tips om sko på veien her? :)

Til informasjon har jeg målt beina mine til å være cirka 27,4cm lang, og 11,5cm bred.

Annonse
Skrevet

Scarpa har jeg opplevd som brede. Det samme med atomic selv om disse ser smale ut. Men det er viktig å teste. Jeg er brei i leggene og det viste seg at press på leggen ga smerter under foten. Tok noen år og mange par sko før jeg løste den gåten.

Tore

Skrevet

Når jeg måler min fot er den ganske lik din. Kanskje bare 11,3 i bredden, men jeg har en nesten firkantet for der de 4 første tærne er like lange. Jeg bruker Atomic Backland XTD carbon i 28/28,5. Syntes den er veldig komfortabel. Husk at de blir en tanke videre etter noe bruk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte meg scott (husker ikke modell), men jeg har tatt turen til VPG på Oppdal og fått tilpasset dem. Det er forskjell på hvor mye skoa kan tilpasses, så hør deg litt rundt om det før du investerer i nye som nesten passer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.