Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

MSR var først ute og satte stort sett standarden på gjenger for drivstofflasker. Det har vært en utvikling på flaskene som gjør at i hverfall MSR er sikrere i forhold til lekkasje ved gjengene. Optimus og Primus har bare adaoptert standarden.  Coleman har sin egen standard. Soto har sin egen standard. Trangia bruker plastflasker men samme gjenger.  En del Kinabrennere kan også bruke flasker med MSR standard.  Så "slik er det og jeg kan dette..." trodde jeg.  Denne flaska fulgte med en elendig kinabrenner jeg kjøpte for noen år siden og tok deler fra for å fikse på andre gamle brennere jeg ikke fikk deler til.   Slangen med kobling var fin, pumpa var bra, og flaska ble stående. Så skulle jeg ha på en trangia hellekork på flaska, men nei den går ikke ned i åpningen. Det gjør heller ikke korken fra MSR-flaska.  Hva passer? Pumpe til kinabrenner, primus pumpe, lokk til flunka ny primusflaske,  Hvis vi nå har begynt med litt mindre diameter på de nye pumpene da er det kanskje farlig å bruke de gamle flaskene????  Jeg får jo skrudd pumpene på de gamle flaskene, de sitter bra, og holder tett. Er det noen som har noe info å dele, eller kanskje bare litt synsing?

IMG_20241121_194355.jpg

IMG_20241121_194403.jpg

• Liker 1
Annonse
Skrevet (endret)
dsk skrev (1 time siden):

MSR var først ute og satte stort sett standarden på gjenger for drivstofflasker.

MSR var fyrst ute med å lage slike brennarar. Men flaskene, og gjengene, hadde Sigg allereie laga.

Endret av Skal bare...
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.