Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nå fått tak i en Inreach mini 1 på finn.no som kostet langt under halv pris av ny Inreach mini 2.

Formålet er egentlig bare mulighet for å tilkalle hjelp i nødtilfelle evt, navigere (men bruker andre måter egentlig) - ikke nødvendigvis sende og mottar meldinger.

Er mini 1 tilstrekkelig - evt hvilke ulemper/ting en skal være ops på? tenker på batterikapasitet f.eks?

Annonse
Skrevet

Er veldig fornøyd med min. Bruker den til å sende meldinger hjem og sjekke været, og selvsagt sos om det skulle være et behov. Har den avslått utenom når jeg bruker den. Da varer den lenge!

Skrevet
Fiskepadde skrev (1 time siden):

Er veldig fornøyd med min. Bruker den til å sende meldinger hjem og sjekke været, og selvsagt sos om det skulle være et behov. Har den avslått utenom når jeg bruker den. Da varer den lenge!

Takk, men har du 1 ern eller 2 ern - eller noe annet?

Skrevet
Fiskepadde skrev (8 minutter siden):

Har den orginale InReach mini

Ja. Ok. Så det var mini, mini 1og mini 2. Lurte på hva som er forskjell mellom de modellene 

Skrevet

Jeg har Mini 2 nå og hadde den første Delorme inreachen før Garmin kjøpte de opp. Vært megahappy med begge og 

tror uansett hvilken inreach du kjøper så fungerer dem godt til bruken du skisserer.

Fordelen med 2 er vel USB-C lading, bedre batteritid og kompatibilitet med siste app. Garmin har en lei tendens til å lage ny apper og utelate "eldre" modeller. Har opplevd det med flere gps'er at de plutselig ikke ville være med.

Tror jeg er på min 3. inreach app nå. Til Inreach 2 så har man både Garmin explore og Garmin messengerapp. Da bruker man messengerappen som ren kommunikasjonsplattform for lettere skrive meldinger, også er explore en ren navigasjonsapp hvor du kan legge opp ruter på farta med kart, og sende de rett til enheten så kan du gå på kompasskurs. 

Denne delen med garmin explore liker jeg veldig godt og hadde valgt 2 over 1 pga. dette til mitt bruk. 

Inreach mini 1 har nå kompatibiliet med earthmate appen tror jeg. Den har meldingsfunksjon og noe kart, men ikke samme navigasjonsfunksjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.