Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet (endret)

Det fungerer. Imidlertid er ikke de fleste spinnere laget for saltvannsbruk så du bør skylle de meget godt etter bruk.

Jeg har en rekke varianter jeg hadde valgt før spinner dog. Små woblere f.eks. Gulp på friline eller med et enkelt søkke foran er en slager etter sjøørret nordpå. Diverse varianter av fluer like så...

Endret av Espen Ørud
  • Liker 1
Skrevet
Espen Ørud skrev (26 minutter siden):

Det fungerer. Imidlertid er ikke de fleste soinner laget for saltvannsbruk så du bør skylle de meget godt etter bruk.

Jeg har en rekke varianter jeg hadde valgt før spinner dog. Små woblere f.eks. Gulp på friline eller med et enkelt søkke foran er en slager etter sjøørret nordpå. Diverse varianter av fluer like så...

Takk for svar. Tenker å prøve spinner først iallefall, siden jeg allerede har det.

12 grams og 14 grams spinner i sølv og kobberfarge, høres det bra ut?

Skrevet
123ABC skrev (11 timer siden):

Takk for svar. Tenker å prøve spinner først iallefall, siden jeg allerede har det.

12 grams og 14 grams spinner i sølv og kobberfarge, høres det bra ut?

Det er viktigere om fisken synes det ser bra ut enn om jeg synes det høres bra ut ;-)

Her er det bare å.forsøke seg frem og så vil du kanskje finne ut at akkurat der du fisker så er det best med kobberfarget når det er mørkt eller overskyet og sølv når det er klarvær eller lignende og notere deg erfaringer som er nyttige siden...

Skrevet

Det er jo bare å prøve, men jeg ville tatt med andre ting også ut i båten om du ikke får napp på spinneren. Jeg har "nedjustert" noen litt slitne spinnere til bruk i sjøen, og stemmer i med Ørud om at det er viktig å skylle de veldig godt. Jeg har ei bøtte med ferskvann som de får ligge en stund i. Om du må bytte noen kroker pga rust så gå gjerne ned en størrelse eller to, evt sette på en enkeltkrok. Sjøørreten kan ofte være litt "småbitt" og bare nappe borti kroken om den er for stor. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.