Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter slitesterk isolert jakke. Bruksområde  er høst vinter vår , bruken er ski og sykkel og skogstur med hund. Må tåle at jeg bruker jakka i hundehold. Er også fint om den tåler noe regn. Må ikke være for tung.   

Annonse
Skrevet

@sturela

Mountain equipment Fitzroy eller Fitzroy WLD kan være noe å vurdere.
Vanlig Fitzroy markedsføres som en belay-jakke, som er tiltenkt klatrere som står å sikrer. Den bruker 30D windstopper/Infinium yttermateriale, som betyr at den bør tåle en god dæsj nedbør og litt slitasje, men 30D er ganske tynt.

Fitzroy WLD er en variant av Fitzroy som er tiltenkt militæret, så den kommer i mer nøytrale farger og tykkere ytterstoff (40D, med 80D på utsatte plasser), ellers er det samme isolasjon og begge bruker windstopper membran for å holde vind og nedbør ute.

Selv om jeg lenge har vurdert den vanlige varianten av Fitzroy har det foreløpig ikke blitt sånn, så jeg har ikke prøvd noen av de. Jeg vet at den vanlige har romslig snitt i både armer og kropp ettersom belay-jakker normalt tas på over alt annet, inklusive skalltøy. Jeg er usikker på om dette er tilfelle med WLD. Vektforskjellen som er oppgitt er såpass liten at jeg mistenker at WLD kanskje er mer normal i størrelsen.

Jeg ser at noen butikker har veldig få WLD på lager og selger ut de siste jakkene til ganske OK priser. Og til hundebruk (som kan innbefatte ganske mye) så er det kanskje det tryggeste valget, litt avhengig av hva din hundebruk går ut på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.