Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har aktuelle modell og kan si noe om hvor stor jakken er «nedpakket»/komprimert? Det står at den skal være vannavvisende og ha et litt tykkere/mer solid ytterstoff. Eventuelle erfaringer om dette og jakken generelt blir satt stor pris på😀

Jeg har lest at kvinner bør velge en størrelse mindre siden det er unisexmodell, ellers ikke funnet så my informasjon om den annet enn hos produsenten.

Annonse
Skrevet
Bokhylla skrev (10 timer siden):

Er det noen som har aktuelle modell og kan si noe om hvor stor jakken er «nedpakket»/komprimert? Det står at den skal være vannavvisende og ha et litt tykkere/mer solid ytterstoff. Eventuelle erfaringer om dette og jakken generelt blir satt stor pris på😀

Jeg har lest at kvinner bør velge en størrelse mindre siden det er unisexmodell, ellers ikke funnet så my informasjon om den annet enn hos produsenten.

Har den. 

God jakke, men den er stor og tung ja, uaktuell i sekk. Blir kun brukt med pulk, og stort sett berre når det er meldt -20 og kaldare. Kan prøve å få teke eit bilete av den nedpakka ved høve. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar @Tessatroll! Setter pris på bilde om du husker på neste gang du har den fremme.  Opplever du at ytterstoffet tåler litt mer enn en «vanlig» dunjakke som beskrevet (både våt snø/fukt, og eventuelt fare for rift fra for eksempel greiner).

I beskrivelsen av lightversjonen nevner de komprimerbarhet, så jeg hadde litt mistanke om at den vanlige modellen kanskje var i største laget siden det ikke nevnes der. 

Skrevet
Bokhylla skrev (8 minutter siden):

Takk for svar @Tessatroll! Setter pris på bilde om du husker på neste gang du har den fremme.  Opplever du at ytterstoffet tåler litt mer enn en «vanlig» dunjakke som beskrevet (både våt snø/fukt, og eventuelt fare for rift fra for eksempel greiner).

I beskrivelsen av lightversjonen nevner de komprimerbarhet, så jeg hadde litt mistanke om at den vanlige modellen kanskje var i største laget siden det ikke nevnes der. 

Ja stoffet toler nok meir enn mine vanlege dunjakker. Og jakka toler meir skiftande vêr, ising osv. (Typisk på til dømes store brear)

Om du ikkje absolutt treng den jakka til spesifikt lange kalde turar med mykje skiftande tilhøve, ville eg gått for noko meir anvendeleg. Lightvarianten eller ME K7 til dømes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har begge, expedition light har jeg brukt så å si daglig hele vintersesongen i flere år til hundelufting, den er fint pakkbar (inn i sin egen lomme) men tar fortsatt litt plass. Ikke-light versjonen tror jeg aldri jeg har prøvd å pakke sammen. Den er stor og uhåndterlig, men veldig varm, bruker den til scooterkjøring.   

Skrevet

Pakket i pakkposen. Tar større plass en sommersoveposen min.
Solid jakke, med god hette og gode lommer, men har noen irriterende stramme mansjetter på ermene. Så stramme at en må av med votter for å få på seg jakken.

thumbnail.jpg

thumbnail.jpg

Skrevet

@Tessatroll takk for innspill😀 Opprinnelig tenkte jeg mest på å finne en jakke som var så varm at det var behagelig sitte i ro/bruke på pauser eller veldig rolige rusleturer med hunden på de kaldest dagene. Men mulig det lurere lurt kjøpe light varianten i en størrelse for stor og helle gå for lag på lag (selv om det fort blir litt mer klumpete syns jeg).

Skrevet

@Heriks takk for svar! Det høres veldig lovende ut med den light varianten😀 Skal brukes tilhundelufting her og (blant annet). Om du tilfeldigvis har begge fremme en dag, hadd det vært veldig gøy å se dem side om side.

Skrevet
Bokhylla skrev (3 timer siden):

@Tessatroll takk for innspill😀 Opprinnelig tenkte jeg mest på å finne en jakke som var så varm at det var behagelig sitte i ro/bruke på pauser eller veldig rolige rusleturer med hunden på de kaldest dagene. Men mulig det lurere lurt kjøpe light varianten i en størrelse for stor og helle gå for lag på lag (selv om det fort blir litt mer klumpete syns jeg).

Skal godt gjerast at det vert meir klumpete enn vanleg expedition 😅. Den er ikkje nett smidig.

• Hehe 1
Skrevet
Bokhylla skrev (15 timer siden):

@rhammervik takk for bilde! Er det den vanlige eller light versjonen du har avbildet der? Hehe, ser ut som den er på størrelse med sommersoveposen her og🤪

Det er ikke light versjonen nei. Egner seg best utpakket i pulken...

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.