Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Torben Heikel Vinther skrev (1 time siden):

den lavere vekten har vel en pris i form av mindre vanntetthet

Hvis det er fare for regn, vil du da ha med deg arctic bedding på turen? Er en våt bedding noe kjekt å ta med seg inn i teltet? Tenker derfor at vanntetthet er mindre viktig. Når det regner bør ting pakkes vanntett nede i pulken, eks. i to store søppelsekker under pulktrekket. Tenker jeg da.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
Marius Engelsen skrev (6 minutter siden):

Hvis det er fare for regn, vil du da ha med deg arctic bedding på turen? Er en våt bedding noe kjekt å ta med seg inn i teltet? Tenker derfor at vanntetthet er mindre viktig. Når det regner bør ting pakkes vanntett nede i pulken, eks. i to store søppelsekker under pulktrekket. Tenker jeg da.

Godt poeng, men dessverre kan man ikke alltid være sikker på at det ikke regner når man reiser hjemmefra. Men dette taler selvfølgelig også for å kjøpe Piteraq, fordi det tar mindre plass og veier mindre hvis du må pakke det ned underveis. Alternativt kan jeg selvfølgelig også ta med en tynn plastpose til å legge soveposen i inni beddingen?

Skrevet
Torben Heikel Vinther skrev (1 time siden):

Godt poeng, men dessverre kan man ikke alltid være sikker på at det ikke regner når man reiser hjemmefra. Men dette taler selvfølgelig også for å kjøpe Piteraq, fordi det tar mindre plass og veier mindre hvis du må pakke det ned underveis. Alternativt kan jeg selvfølgelig også ta med en tynn plastpose til å legge soveposen i inni beddingen?

En søppelsekk eller to burde fungere. Men da tror jeg nok beddingen blir å ligge utenfor innerteltet resten av turen, eller til den er tørr ;) 

Skrevet
Torben Heikel Vinther skrev (2 timer siden):

Min erfaring med bedding når det sludder og regner er at det går fint om du legger den opp med oppå pulken, slik at liggeunderlaget ligger opp og soveposen ned. Jeg skal ikke si at det fungerer når det bøtter ned, men ved sludd og lett regn går det fint :) 

Marius Engelsen skrev (1 time siden):

En søppelsekk eller to burde fungere. Men da tror jeg nok beddingen blir å ligge utenfor innerteltet resten av turen, eller til den er tørr ;) 

En søppelsekk kan sikkert gjøre susen. Min erfaring er at en fuktig bedding ikke er et stort problem, det meste blir jo fuktig etter hvert :) 

Skrevet

Exped sin bedding er "vanntett", den har i alle fall tapede sømmer og vannavvisende glidelåser. Den har noen lommer oppå for "stash", samme type glidelås der. Snues den opp ned er sjansen for at den er tett enda større.

Rab sin derimot... dårlig materiale og generell dårlig utførelse. Festehempene har ikke forsterket innsying engang. Løfter du den med innhold etter to hemper, risikerer du at stoffet revner.. og den er alt annet en vanntett.

Så det finnes gode og dårlige beddinger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.