klatreminus Skrevet 4 timer siden Pålogget Del Skrevet 4 timer siden Jeg har en helle kniv jeg er godt fornøyd med og som det er mye nostalgi knyttet til. Det betyr at den er med meg både til gards og hjemme. Men her om dagen ble den liggende hjemme når jeg reiste til gards og skulle på jakt, og jeg måtte ta i bruk de gamle knivene som egentlig aldri er i bruk lenger. Heldigvis fikk jeg ikke noe på jakta. Nå vil jeg gjerne ha en OK kniv til jakt (flåing og utvomming) som jeg kan ha liggende som en god reserve kniv, og ikke minst for å bedre hygiene hvis jeg faktisk husker å få med begge. Fellekniven F1 er jo en fin kniv, men for dyr for meg, ihvertfall som en reservekniv. Foreløpig ser jeg på Cold Steel Finn Hawk, den har god omtale på en test og virker ok og føles bra i handa. Men jeg ville jo heller hatt en norsk kniv.. Noen andre gode ideer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrendelRaptor8 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Til jakt bruker jeg kun EKA Swingblade. Uovertruffen til vomming, flåing og slakt. Så på jakt er denne primærkniven min, og Helle kniven backup. Er det annen tur enn jakt så blir Helle kniven primærkniv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.