Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min ca 1 år gamle Garmin GPSMAP67 tok inn vann i luken for minnekort. Kortleser og kortet ble ødelagt.

Jeg har fått ny GPS, men jeg ser at gummiluken på denne er enda løsere. Kan umulig være vanntett! Lokket løfter seg 2 mm når jeg slipper det…

Min gamle Etrex 30X har vert med på utallige rulleøkter under vann i kajakken. Den tåler alt, men er skikkelig treg og liten skjerm.

Noen flere som har hatt dette problemet?

IMG_7193.jpeg

• 3 uker senere...
Annonse
Skrevet

Da har jeg fått den tredje erstatningsenheten fra Garmin. IPX7 skal den liksom være, men dritet tåler ikke engang regn…

Det blir vel å sette inn den nye kartbrikken i den siste enheten jeg har fått, fylle åpningen med sanitærsilikon og legge på lokket, og håpe det ikke lurer seg en vanndråpe inn som kan godgjøre seg med kartbrikken.

Skrevet

Dette er jo ikke spesielt imponerende, den burde helt klart være relativt vanntett med en slik klassifisering.

Men hva med å gå for noe som er litt mindre "limende" enn våtromssilikon? Elektronikk tåler ren vaselin veldig godt, så hva med å heller fylle opp med litt vaselin og legg en sterk teip over? :)

Skrevet (endret)

Ja, det det var dårligere greier. Det burde vært lokk med skrue og pakning. På Montanaen sitter minnekortet i batterirommet som har et sånt lokk,  og det har aldri lekket vann. En GPS-map 67 har vel ikke batterirom kanskje. Designerne på Garmin var nok overoptimistiske når de trodde at en sånn løsning skulle fungere på en gps for friluftsliv i  Norge.

Endret av Skogens Stønn
Skrevet
Kristoffer Sandnes skrev (1 time siden):

Dette er jo ikke spesielt imponerende, den burde helt klart være relativt vanntett med en slik klassifisering.

Men hva med å gå for noe som er litt mindre "limende" enn våtromssilikon? Elektronikk tåler ren vaselin veldig godt, så hva med å heller fylle opp med litt vaselin og legg en sterk teip over? :)

Jeg har vurdert akkurat det også, faktisk.

Mulig jeg tar å drar av litt butyl fra en rull butylteip og stapper nedi. Det blir omtrent som en ganske hard tyggis som hefter godt til rene overflater og danner en vanntett forbindelse. Kan pilles vekk om jeg noengang må nedi der igjen.

Kanskje litt dampsperre teip over lokket.

• Liker 1
Skrevet

Takk for info. Harl eTrex for padling, men skjermen er litt liten, men da er kanskje ikke GPSMap67 å anbefale..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.