Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
foroll skrev (På 10.11.2024 den 20.13):

Det siste eksempelet var nylig. Hva loven sier vet jeg ikke, men jeg mener man har en moralsk plikt til å avverge ulovligheter når man kan gjøre det uten å selv utføre verre ulovligheter. Jeg sørget for at kameraet pekte en retning det ikke kan fange opp noen. Men jeg ødela det ikke og stjal det ikke, som jeg har hørt om andre som har gjort. Jeg hadde planer om å kontakte Nordlandsforskning, og eventuelt plukke ned kameraet selv og levere til Politiet om det ikke ble tatt hånd om. Men jeg vurderer å bare kontakte Politiet og Datatilsynet direkte, om det kan ha større virkning.

Du bør ikke ta ned kameraet, det er faktisk å regne som tyveri. Det er heller ikke din jobb å leke politi.

Er det noe som virkelig plager deg bør du politianmelde og oppgi hvor kameraet er plassert.

Du skriver videre at du sørget for at kamera pekte i en annen retning. Du har ingen rett til å plukke på andre manns/ kvinners eiendeler.

Hvordan hadde du stilt deg om jeg kom til din teltplass og begynte å ta for meg av dine eiendeler?

Politianmeld, men ikke begyn å ta for deg av andres eiendeler.

• Liker 2
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.