Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekspedisjon i Sør Amerika

Anbefalte innlegg

Nå er det mindre enn 3 uker til jeg drar til Argentina, og så videre til Chile hvor jeg skal starte min ekspedisjon som jeg kaller Andes ekspedisjonen. 

Jeg skal gå, alene, fra Stillehavet i Chile (starter på samme sted som Borge Ousland gjorde på sin ekspedisjon), over Andesfjellene,  gjennom Patagonia og helt ut til kysten ved Atlanterhavet i Argentina.

En tur på mer enn 2000 km som jeg håper å fullføre innen 120 dager.

Det er en tur jeg gjør for min egen del, men like mye for Mental Helse Ungdom som jeg har startet en spleis for. Håper noen her kan være interessert i å støtte en god sak!

https://www.spleis.no/project/381174

Det har også vært litt publisitet rundt ekspedisjon I det siste, som dere kan se under for de som vil det.

https://www.nrk.no/video/skal-krysse-sor-amerika-til-fots_8bd21681-c0fc-45d4-a135-c5aef8a1fd10

https://www.tv2.no/sport/gjor-seg-klar-til-livets-toffeste-tur-jeg-er-klar-over-at-jeg-kan-do-1/17047298/

Dette kommer til å bli en helt rå tur, og jeg håper dere vil følge turen gjennom Instagram. Jeg har allerede en avtale med et produksjonsselskap om å lage en dokumentar eller tv serie om ekspedisjonen,  så håper det blir noe kult at av turen min.

Følg meg gjerne på Instagram: @fredrik.huthjensen

22E0C39A-11.jpg

Endret av Norwegian_tarzan
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, GrendelRaptor8 said:

Kult. Har gått store deler av dette selv inkludert en tur oppom Aconcagua på midten av 90-tallet. Da var jeg innom Bolivia og Peru også, men brukte lenger tid på ca 1 år.

Du får en opplevelse for livet uten tvil.

Wow! Det hørtes helt fantastisk ut. Sov du da ute i telt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian_tarzan skrev (1 time siden):

Wow! Det hørtes helt fantastisk ut. Sov du da ute i telt?

Stort sett telt ja. Noen ganger under åpen himmel. Inkludert et par fascinerende døgn hvor jeg sov på en benk i en park i Chile sammen med en gjeng uteliggere.
Mange ganger på turen ble jeg invitert inn til å sove hos folk jeg traff, og slikt takker man ikke nei til.
Når jeg var innom byer og landsbyer så rev jeg gjerne i med hotell eller herberg.

Utenom toppen av Aconcagua så hadde jeg få mål med turen og ingen "regler" på hva jeg kunne eller ikke kunne. Kun å loffe rundt og treffe folk og kulturer. Noe jeg forøvrig gjorde mye på 90-tallet rundt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.