Gå til innhold
  • Bli medlem

Trekopp med sprekk

Mammut94

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en trekopp som ved et uhell ble stående med kaffe i over natta. På morgenen var det to sprekker i den fra kanten og nedover. En veldig liten og en større, og med litt glippe. Vil gjerne reparere koppen, og tenkte da at disse sprekkene må sikkert limes tette. Noen tips til type lim man bør bruke? Burde jo ikke gå i oppløsning av varmt vann, skal jo kokende vann oppi der relativt ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reparert en kopp med tokomponent epoxy. Husker i farten ikke hvilken jeg brukte, men jeg husker den var oppgitt å skulle tåle 94 grader. Det tar ikke mange sekundene før temperaturen på selv kokende vann er godt under det. Det har holdt godt etter en haug kaffekopper siden. Problemet var å finne en som er klassifisert matsikker. Det klarte jeg ikke, så jeg har bare stolt på at jeg ikke får i meg farlige greier.. (mao, jeg kan ikke garantere at metoden er etter forskrift) Det går an å lakke koppen innvendig, slik at vann ikke trenger inn i treet eller kommer i kontakt med epoxyen etterpå. 

Sprekken på min var veldig tynn, så jeg utvidet den litt for å være sikker på at jeg fikk limet godt nedi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.