Gå til innhold
  • Bli medlem

Lave fjellsko som også kan brukes som vintersko

ingen87

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter noen lave, vanntette, fjellsko. Som både kan brukes til lette fjellturer sommerstid, men som også duger til hverdagsbruk nå om vinteren (ja her er det vinter).

Disse må være vanntett, men trenger ikke å være varme/isolerte. Jeg kjøpte disse på salg i sommer:

image.thumb.png.52ee23be1b9ceacbb8f0fb2ed853232e.png

Det ble ikke til at jeg brukte de noe særlig. På grunn av tørr og varm sommer brukte jeg stort sett bare vanlige joggesko, når lave fjellsko var aktuelt. Nå merker jeg at de blir for smale for meg, men for sent å returnere. 

Ser Merrell Moab har en egen tråd her, og ser at Brukås Sport har veldig god pris på "speed"-varianten (tynnere materialer/lettere). 

Jeg ser for meg et budsjett rundt  1000,-, men kan gå opp hvis jeg får tunge argumenter som jeg kan formidle til min bedre halvdel som synes jeg har alt for mange sko! 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjem an på kvar du er brei? Bak på foten eller framme med tæra? 

For meg funkar Altra Olympus i skinn med gtx, men den er alt anna enn nett og lett. La Sportiva TX4 har også vore ein favoritt, i skinn er den også å finne i wide. Det samme med La Sportiva raptor, den kjem i wide. Dog sjeldan wide er på tilbud...og dei har litt høg veil. pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt trøbbel med bredden, før disse skoene, så jeg vil ikke si at jeg har spesielt brede føtter, men at dette kanskje er spesielt smale sko/dårlig passform (billigsko)? Skoens bredde har derfor aldri vært en problemstilling, eller noe jeg har prøvd å ta hensyn til, når jeg har kjøpt sko. 

Endret av ingen87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen87 skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri hatt trøbbel med bredden, før disse skoene, så jeg vil ikke si at jeg har spesielt brede føtter, men at dette kanskje er spesielt smale sko/dårlig passform (billigsko)? Skoens bredde har derfor aldri vært en problemstilling, eller noe jeg har prøvd å ta hensyn til, når jeg har kjøpt sko. 

Ah, då so. 

Men modellane over finnast jo i normale breidder også, og då lettare å finne på salg. Men, når eg tenker meg om så trur eg at sålen på La Sportiva Raptor er betre eigna til vinter enn La Sportiva TX-serien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale sportsbutikken, Sport 1, hadde Merrell Moab Speed GTX (utgående modell)  til medlemspris: 999,-. Jeg slo rett og slett bare til på det tilbudet.  

image.png.6b93f71901e3750b578c30517a16cf2b.png

De hadde dessverre ikke inne skoen i min størrelse, så har ikke fått prøvd den enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er ikke enkelt å finne sko under 1000 kr. Saloman har en X ultra modell (GTX)både som sko og låg/mid fjellstøvle, som finnes både i standard (finnes på tilbudd) og wide utgave. Jeg kan faktisk passe wide utgaven! Ganske brukbar på glatt føre også, men sålene slites forholdvis rask.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elgen skrev (3 timer siden):

Hei

Det er ikke enkelt å finne sko under 1000 kr. Saloman har en X ultra modell (GTX)både som sko og låg/mid fjellstøvle, som finnes både i standard (finnes på tilbudd) og wide utgave. Jeg kan faktisk passe wide utgaven! Ganske brukbar på glatt føre også, men sålene slites forholdvis rask.

Elgen

Disse? Jeg har dem og det er absolutt de glatteste skoa jeg har vært borti. Har ramla utallige ganger med de under bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (17 minutter siden):

Disse? Jeg har dem og det er absolutt de glatteste skoa jeg har vært borti. Har ramla utallige ganger med de under bena.

Jeg går med piggsko, når det er ordentlig glatt pgr av 2 huskyer foran! Scarpa har noen som er ennda glattere! Knallharde såler, som blir lite slitt, men extremg glatte.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen icebug-sko som jeg bruker når det er ordentlig glatt. 

Merrellskoene ser jeg for meg å bruke som hverdagssko gjennom vinteren.

Det er så mange tilbud på sko, at så lenge man ikke trenger nyeste modell eller toppmodell så er det mye å velge i til 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.