Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig Primus Ergopumpe og flaske på XXL

Anbefalte innlegg

Annonse

Dette er jo en ideell pumpe for utrolig mange brennere. Når man skal fikse på en gammel brenner er en slange med ventil som passer her super. Nesten alle brennere for parafin/ bensin går OK på gass, og overaskende mange gassbrennere hår utrolig nokåå bensin selv om forvarming er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memento mori skrev (50 minutter siden):

Mye for pengene etter min mening.

Det var det, såpass at jeg vurderte å bestille selv. Besinnet meg da jeg minnet meg selv om at jeg bare har MSR, Optimus, Coleman og Manaslu brennere for flytende her, ingen fra Primus altså . hmm, men jeg har en Primus Easy Fuel gassbrenner her, mulig den lar seg konvertere. Ikke at jeg trenger det da, det måtte i så fall bli "bare for gøy"...Men nå er det snart singel og svart uke(r)....så det dukker nok opp flere ting man kan bruke penger på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som samme pose som følger med Omnilite. Ganske kjekk å pakke brenneren "løst" i.

Dette er kanskje et bra spørsmål for deg @Memento mori: Er det noen forskjell på ErgoPump-pumpene med rød tupp og sort tupp? Jeg har en av hver, der den med sort tupp fulgte med Trangia X2-brenneren (Primus), og den røde medfulgte Omnilite Ti. De ser for meg ellers helt like ut.

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (5 timer siden):

Dette er kanskje et bra spørsmål for deg @Memento mori: Er det noen forskjell på ErgoPump-pumpene med rød tupp og sort tupp?

Her blir jeg svar skyldig… 

Men sitter med en følelse av først var det sort tupp, så rød tupp, og nå sort igjen🙈

Har ikke funnet noe som kan skille de fra hverandre. Ikke funnet noe på nettet heller. 

Men de som hadde o-ringer som ikke tålte bensin hadde rød tupp. 

Så hver gang jeg kjøper en omnifuel er jeg like spent på om det er av typen som har dårlig O-ringer.. Da er pumpa gåen, og også slangen. 🤢.

Men har fått ryddet opp i disse når Primus har kampanje på deler. Men veldig dumt at de er så firkanta ellers. Perioden med produksjonsrester er jo relativ enkel å rydde opp i, men synd for nye brukere som ikke kjenner bensinbrennere. 

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.