Gå til innhold
  • Bli medlem

Advarsel: Du bør ikke handle hos Storfiske.no. Denne butikken er ikke til å stole på.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt fant jeg butikken Storfiske.no etter at @ingen87 nevnte den her på forumet, der fant jeg en billig Daiwa Prorex AGS stang og kjøpte den.

Stangen jeg fikk var ekte vare, det så ikke ut som det var noe feil med den. Og en ukes tid senere fikk jeg prøvd den for første gang., og i løpet av noen få kast knakk stangtuppen.

Det er her det begynner å skjære seg.

Jeg kontaktet Storfiske.no per epost, og fikk ingen svar tilbake.

Etter en ukes tid så jeg etter et telefonnummer på nettsiden, der fant jeg ingen ting. Så jeg måtte søke opp nettbutikken på proff, og jeg ringte til personen som var styreleder. Når jeg snakket med han så virket han helt grei, han nevnte at han hadde fått eposten og sa at jeg skulle ta det helt med ro og at han hadde meldt saken til Daiwa. Og at jeg ikke skulle gjøre noe mer inntil videre.

2 uker senere hadde jeg fremdeles ikke fått noen epost fra dem, så jeg ringte på nytt. Også denne gangen fikk jeg beskjed om at han hadde kontaktet Daiwa men ikke hadde fått svar enda. Men at Daiwa var litt trege for tiden siden de var opptatte med messer og liknende.  Avsluttet så samtalen i håp om at det skulle ordne seg.

Men i Norge må man reklamere innen 2 måneder, nå hadde det gått 5 uker og jeg begynte å bli nervøs. Jeg hadde fremdeles ikke fått en eneste epost fra Storfiske.no eller hørt noe mer om saken.

På det tidspunktet kontaktet jeg Daiwa i Norge for å melde fra om skaden der også, og der fikk jeg klar og tydelig beskjed om at de ikke hadde hørt noe om dette i det hele tatt. Sendte så en ny epost til Daiwa og fikk heller ikke noe mer svar der.

Så da meldt jeg saken til Klarna for et par uker siden. De skulle kontakte Storfiske.no for å bekrefte, nå har det gått 2 uker og jeg har fremdeles ikke hørt noe fra dem siden de ikke har fått tak i Storfiske.no enda.

Jeg sendte også en epost til Storfiske.no den dagen jeg kontaktet Klarna. Det nå to uker siden, og jeg har heller ikke fått noen svar på den.

Ikke noen hyggelig opplevese, jeg får tro det ordner seg til slutt og heldigvis har jeg muligheten til å reklamere til andre instanser enn Storfiske, men jeg er redd at jeg må involvere Forbrukerrådet og Forbrukerklageutvalget i denne saken før den løser seg.

Så kort fortalt, hold dere langt unna Storfiske.no

  • Liker 1
  • Trist 1
Annonse
Skrevet
Gabs88 skrev (7 minutter siden):

Men i Norge må man reklamere innen 2 måneder, nå hadde det gått 5 uker og jeg begynte å bli nervøs.

Pr lov er det 5 års reklamasjon i Norge.

Det gjelder til tidspunktet du reklamer, ikke hvor lang tid selve saken tar å løse.

Skrevet (endret)

Huff. Det var leit å høre. Særlig etter at jeg selv hadde nevnt siden. Jeg var som sagt, i Daiwa Silvercreek-tråden, litt skeptisk selv. Da var skepsisen berettiget likevel 😅

Endret av ingen87
Skrevet

Hendelsen i seg selv og oppfølgingen er selvfølgelig ikke bra, men jeg har handlet fra Skittfiske mange ganger og har alltid vært veldig fornøyd. 

Her tror jeg dessverre du har vært uheldig.

  • Hehe 2
Skrevet
Dutton skrev (33 minutter siden):

Hendelsen i seg selv og oppfølgingen er selvfølgelig ikke bra, men jeg har handlet fra Skittfiske mange ganger og har alltid vært veldig fornøyd. 

Her tror jeg dessverre du har vært uheldig.

Så er også Skittfiske en helt annen butikk enn den han omtaler så det finner vi ikke merkelig i det heletatt.....

 

  • Liker 2
Skrevet

Det var en shady nettbutikk, og når pakken ble sendt med personnavn og ikke foretak, ble jeg desto mer skeptisk. Men jeg fikk det jeg skulle, veldig raskt, så jeg hadde ingenting å utsette på dem.

Skrevet
22 hours ago, GrendelRaptor8 said:

Pr lov er det 5 års reklamasjon i Norge.

Det gjelder til tidspunktet du reklamer, ikke hvor lang tid selve saken tar å løse.

 

Når en feil oppstår har du 2 måneders frist på å melde feilen, dersom feilen ikke er meldt innen 2 måneder mister du reklamasjonsretten.

Og dette gjelder for alle ledd i saken, så hvis jeg melder saken til Storfiske og ikke får løst den der, så og det har gått mer en 2 måneder, så mister jeg muligheten til å reklamere direkte til leverandør eller til klarna.

På grunnlag av det måtte jeg derfor kontakte Daiwa og Klarna, slik at jeg holdt meg innenfor 2 måneders fristen.

 

Skrevet
13 hours ago, Dutton said:

Hendelsen i seg selv og oppfølgingen er selvfølgelig ikke bra, men jeg har handlet fra Skittfiske mange ganger og har alltid vært veldig fornøyd. 

Her tror jeg dessverre du har vært uheldig.

Jeg har også handlet på skittfiske flere ganger, men det har vel ingen ting med denne saken å gjøre ettersom posten gjelder nettbutikken storfiske.no og ikke skittfiske.no.

Skrevet
21 hours ago, ingen87 said:

Huff. Det var leit å høre. Særlig etter at jeg selv hadde nevnt siden. Jeg var som sagt, i Daiwa Silvercreek-tråden, litt skeptisk selv. Da var skepsisen berettiget likevel 😅

 

Du har fremdeles mulighet til å reklamere direkte til leverandør/fabrikant hvis butikken svikter, så det går nok fint til slutt. :)

Skrevet
Gabs88 skrev (1 time siden):

Jeg har også handlet på skittfiske flere ganger, men det har vel ingen ting med denne saken å gjøre ettersom posten gjelder nettbutikken storfiske.no og ikke skittfiske.no.

Der ser du. Her har det gått for fort i svingene 😅

Beklager 😊

  • 3 uker senere...
Skrevet

Da var saken løst, av Klarna. Siden Klarna begynte å bli stort har jeg alltid brukt dette alternativet når jeg handler hos butikker jeg ikke stoler 100% på. Og det endte opp med å lønne seg i dette tilfellet.

Storfiske.no svarte ikke på en eneste epost jeg sendte i løpet av hele prosessen. De svarte heller ikke når jeg kontaktet klarna. Og jeg tror heller ikke at de svarte på henvendelser fra klarna.

Så etter 5 ukers tid bestemte klarna seg for at nok er nok og refunderte beløpet.

image.thumb.png.a6c2be72672a67db7858a0b0d067d344.png

Forsiden til Storfiske.no ser nå slik ut som dette, så det virker som om hele butikken er stengt.

I følge Proff er butikken meldt konkurs.

image.thumb.png.b370737a82104b52e807c4ccabf735c1.png
 

Skrevet
30 minutes ago, ingen87 said:

Dæven han steike hvor heldig jeg var! 😬 Lite visste jeg..

Bare husk på å reklamere til alle parter innen 2 måneder hvis det skulle skje noe med stangen du har kjøpt, du kan fremdeles reklamere direkte til Daiwa om den feks knekker. Men de må ha beskjed innen 2 måneder etter et eventuelt stangbrudd.

Kan også feks reklamere til kredittkort om du brukte det til kjøpet. Men igjen, 2 måneder fra feilen er oppdaget.

Skrevet

Ja nei det er for sent, får håpe at stanga holder. Skulle vel ikke være noe dårligere stang selv om det var en idiotbutikk som solgte meg den. 

Skrevet
1 hour ago, ingen87 said:

Ja nei det er for sent, får håpe at stanga holder. Skulle vel ikke være noe dårligere stang selv om det var en idiotbutikk som solgte meg den. 

Jeg tenkte hvis det skjer noe, feks stangbrekkasje eller andre problemer neste sommer. :)

Skrevet (endret)

Nå virker det jo som denne saken har løst seg, og bra er det. Men når det gjelder frist for reklamasjon sier loven at det skal skje innen rimelig tid etter at man oppdaget mangelen. Denne fristen kan aldri være kortere enn 2 måneder (det vil si at to måneder vil alltid være innenfor rimelig tid uansett forhold ellers). Men begrepet "rimelig tid" innebærer at fristen vil være skjønnsmessig, at forholdene rundt kan gjøre at fristen må anses å være lengre enn to måneder. Jeg vil si at hvis du først har klaget til selger som drar ut tiden, ikke svarer og til sist ikke lenger har ansvar på grunn av å ha slått seg konkurs, så må man kunne hevde at det fremdeles er innenfor rimelig tid hvis man går videre til neste ledd umiddelbart etter at man oppdager at det er det man må gjøre, selv om det har gått lenger enn to måneder siden man oppdaget skaden. Det er i hvert fall slik jeg leser denne loven.

Hadde fristen alltid vært to måneder hadde det formodentlig stått at reklamasjon må skje innen to måneder og ikke "innen rimelig tid" etter at mangelen ble oppdaget og at "fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder".

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.