Gå til innhold
  • Bli medlem

Advarsel: Du bør ikke handle hos Storfiske.no. Denne butikken er ikke til å stole på.

Gabs88

Anbefalte innlegg

Kort fortalt fant jeg butikken Storfiske.no etter at @ingen87 nevnte den her på forumet, der fant jeg en billig Daiwa Prorex AGS stang og kjøpte den.

Stangen jeg fikk var ekte vare, det så ikke ut som det var noe feil med den. Og en ukes tid senere fikk jeg prøvd den for første gang., og i løpet av noen få kast knakk stangtuppen.

Det er her det begynner å skjære seg.

Jeg kontaktet Storfiske.no per epost, og fikk ingen svar tilbake.

Etter en ukes tid så jeg etter et telefonnummer på nettsiden, der fant jeg ingen ting. Så jeg måtte søke opp nettbutikken på proff, og jeg ringte til personen som var styreleder. Når jeg snakket med han så virket han helt grei, han nevnte at han hadde fått eposten og sa at jeg skulle ta det helt med ro og at han hadde meldt saken til Daiwa. Og at jeg ikke skulle gjøre noe mer inntil videre.

2 uker senere hadde jeg fremdeles ikke fått noen epost fra dem, så jeg ringte på nytt. Også denne gangen fikk jeg beskjed om at han hadde kontaktet Daiwa men ikke hadde fått svar enda. Men at Daiwa var litt trege for tiden siden de var opptatte med messer og liknende.  Avsluttet så samtalen i håp om at det skulle ordne seg.

Men i Norge må man reklamere innen 2 måneder, nå hadde det gått 5 uker og jeg begynte å bli nervøs. Jeg hadde fremdeles ikke fått en eneste epost fra Storfiske.no eller hørt noe mer om saken.

På det tidspunktet kontaktet jeg Daiwa i Norge for å melde fra om skaden der også, og der fikk jeg klar og tydelig beskjed om at de ikke hadde hørt noe om dette i det hele tatt. Sendte så en ny epost til Daiwa og fikk heller ikke noe mer svar der.

Så da meldt jeg saken til Klarna for et par uker siden. De skulle kontakte Storfiske.no for å bekrefte, nå har det gått 2 uker og jeg har fremdeles ikke hørt noe fra dem siden de ikke har fått tak i Storfiske.no enda.

Jeg sendte også en epost til Storfiske.no den dagen jeg kontaktet Klarna. Det nå to uker siden, og jeg har heller ikke fått noen svar på den.

Ikke noen hyggelig opplevese, jeg får tro det ordner seg til slutt og heldigvis har jeg muligheten til å reklamere til andre instanser enn Storfiske, men jeg er redd at jeg må involvere Forbrukerrådet og Forbrukerklageutvalget i denne saken før den løser seg.

Så kort fortalt, hold dere langt unna Storfiske.no

• Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Det var leit å høre. Særlig etter at jeg selv hadde nevnt siden. Jeg var som sagt, i Daiwa Silvercreek-tråden, litt skeptisk selv. Da var skepsisen berettiget likevel 😅

Endret av ingen87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dutton skrev (33 minutter siden):

Hendelsen i seg selv og oppfølgingen er selvfølgelig ikke bra, men jeg har handlet fra Skittfiske mange ganger og har alltid vært veldig fornøyd. 

Her tror jeg dessverre du har vært uheldig.

Så er også Skittfiske en helt annen butikk enn den han omtaler så det finner vi ikke merkelig i det heletatt.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en shady nettbutikk, og når pakken ble sendt med personnavn og ikke foretak, ble jeg desto mer skeptisk. Men jeg fikk det jeg skulle, veldig raskt, så jeg hadde ingenting å utsette på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, GrendelRaptor8 said:

Pr lov er det 5 års reklamasjon i Norge.

Det gjelder til tidspunktet du reklamer, ikke hvor lang tid selve saken tar å løse.

Når en feil oppstår har du 2 måneders frist på å melde feilen, dersom feilen ikke er meldt innen 2 måneder mister du reklamasjonsretten.

Og dette gjelder for alle ledd i saken, så hvis jeg melder saken til Storfiske og ikke får løst den der, så og det har gått mer en 2 måneder, så mister jeg muligheten til å reklamere direkte til leverandør eller til klarna.

På grunnlag av det måtte jeg derfor kontakte Daiwa og Klarna, slik at jeg holdt meg innenfor 2 måneders fristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Dutton said:

Hendelsen i seg selv og oppfølgingen er selvfølgelig ikke bra, men jeg har handlet fra Skittfiske mange ganger og har alltid vært veldig fornøyd. 

Her tror jeg dessverre du har vært uheldig.

Jeg har også handlet på skittfiske flere ganger, men det har vel ingen ting med denne saken å gjøre ettersom posten gjelder nettbutikken storfiske.no og ikke skittfiske.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, ingen87 said:

Huff. Det var leit å høre. Særlig etter at jeg selv hadde nevnt siden. Jeg var som sagt, i Daiwa Silvercreek-tråden, litt skeptisk selv. Da var skepsisen berettiget likevel 😅

Du har fremdeles mulighet til å reklamere direkte til leverandør/fabrikant hvis butikken svikter, så det går nok fint til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (1 time siden):

Jeg har også handlet på skittfiske flere ganger, men det har vel ingen ting med denne saken å gjøre ettersom posten gjelder nettbutikken storfiske.no og ikke skittfiske.no.

Der ser du. Her har det gått for fort i svingene 😅

Beklager 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.