Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har en RAB Alpine 600 dunpose, T-comfort -5, en Mammut Protect - fiberpose, T-comfort -10, og en Mammut Perform - fiberpose, T-comfort -1, men ingen av disse er varme nok for meg i -10 og kaldere.

Har et Exped Dura 8r LW underlag + 

Jeg fryser lett og sover generelt dårlig så det å ha en bra pose er et minimum hvis jeg skal på tur. Lurer på om jeg kan stappe RAB posen oppi en litt vid fiberpose og få et bra resultat av det? De to Mammutposene blir litt trange når jeg putter RAB posen inni. Dunet i RAB'en blir derfor veldig komprimert.

Jeg trenger nok en posekombo med komfort grense på -15.

Er det noen som har erfaring med dette? En rimelig form for Helsport Spitsbergen på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fungerer helt topp. Jeg bruker en lett syntet quilt over dunposene mine om vinteren. Jeg ville i ditt tilfelle bare brukt en av posene du har med åpnet glidelås som dyne over dunposen. Skal du kjøpe noe er Carinthia Tropen en veldig romslig pose passende til formålet. Syntetisk quilt fra MLD, Timmermade, EE eller Gramexpert er også et alternativ. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (2 timer siden):

Fungerer helt topp. Jeg bruker en lett syntet quilt over dunposene mine om vinteren. Jeg ville i ditt tilfelle bare brukt en av posene du har med åpnet glidelås som dyne over dunposen. Skal du kjøpe noe er Carinthia Tropen en veldig romslig pose passende til formålet. Syntetisk quilt fra MLD, Timmermade, EE eller Gramexpert er også et alternativ. 

Takk.

Quilt hadde jeg ikke tenkt på. Rart egentlig siden jeg hiver over jakka stort sett hele tiden. Jeg sjekker ut quiltene du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale norske Halite Overbag enten Pro eller Light. Oser kvalitet som kommer til å holde i mange år.
Jeg bruker light selv som ytterpose. Først kun på vinterstid, men også en del med 3-sesongsposen når det er litt kaldere men ikke nok til at jeg gidder å pakke vinterposen.

Forskjellen mellom Pro og Light er at Light ikke har noe isolasjonsfyll i ryggen og naturligvis da er lettere og pakker mindre. Fornuftig valg egentlig, siden du på ryggen uansett er godt dekket av liggeunderlaget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dobbelt pose system funker bra! Elginnen er en frysepinne og har 3-sesong dunpose inn i en 3-sesong fiberpose og har det bra. Forutsatt ytterposenikke er for trang og liggeunderlaget isolerer bra nokk!

Jeg har selv en fiber sommerpose inn i samme type 3-sesong ytterpose, bra det også. Begge deler prøvd ut i - 22 C.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.