Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gabs88 skrev (2 timer siden):

Sammenligningen til Ulriksbanen og at det ville være mindre omfattende er daglig leder sine egne ord etter at hun hadde jobbet med prosjektet i over et år.

Og som nevnt sjekket jeg en del sammenlignbare prosjekter tidligere, samt at en del infrastruktur som feks vei opp allerede er på plass som gjør at det ikke er behov for feks helikoperløft.

Jeg ble også forøvrig imponert over hvor klar i talen den nye lederen var, som nevnt tidligere. Det var en veldig "no nonsense" tone over det som ble presentert.

Så jeg tar tallene god god fisk og tenker prosjektet er gjennomførbart for er sted mellom 100-135 mill.

Men det betyr ikke at det ikke kommer til å balle på seg, hvis det blir snakk om kapasitetsutvidelser, kulturbygg og annet fjas så vil det jo fort bli snakk om andre kostnader.

Ja, enig med deg, mere fjas så vil det jo balle på seg. (jeg bare hørte fra en som jobbet i en annen kommune og hadde hørt noe. Noe mer konkret har jeg ikke. men ja det er jo vei til toppen - via Kalhovd.. ikke akkurat en snarvei, kjørte jo lastebiler inn der med enorme brakker for damprosjektene der for et par år siden. Får håpe den åpner så fort som mulig, at det legges en plan, så slipper man å bruke 15min per sving på vinterføre opp Ryes vei :)

Annonse
Skrevet
14 minutes ago, André Pedersen said:

Ja, enig med deg, mere fjas så vil det jo balle på seg. (jeg bare hørte fra en som jobbet i en annen kommune og hadde hørt noe. Noe mer konkret har jeg ikke. men ja det er jo vei til toppen - via Kalhovd.. ikke akkurat en snarvei, kjørte jo lastebiler inn der med enorme brakker for damprosjektene der for et par år siden. Får håpe den åpner så fort som mulig, at det legges en plan, så slipper man å bruke 15min per sving på vinterføre opp Ryes vei :)

Jo men selv 15 min per sving opp Ryes vei vil jo være ufattelig mye billigere enn prosjekter hvor man ikke har vei i det hele tatt og feks må ty til helikopterbruk.

Samtidig så er det jo slik at selv om krossobanen er stengt for persontransport, så betyr ikke det nødvendigvis at det ikke er mulighet for å få til et unntak til utstyrstransport uten personer. Den står jo det fremdeles, den kan jo drives selv om man ikke har lov til å gjøre det.

Skrevet
Gabs88 skrev (52 minutter siden):

Jo men selv 15 min per sving opp Ryes vei vil jo være ufattelig mye billigere enn prosjekter hvor man ikke har vei i det hele tatt og feks må ty til helikopterbruk.

Samtidig så er det jo slik at selv om krossobanen er stengt for persontransport, så betyr ikke det nødvendigvis at det ikke er mulighet for å få til et unntak til utstyrstransport uten personer. Den står jo det fremdeles, den kan jo drives selv om man ikke har lov til å gjøre det.

15min per sving, da tenker jeg på når man beveger seg der i snø (det har jeg gjort, med skiene på skuldra og snø til knærne" Ryes vei er ikke noe anleggsvei :) joda, man kunne sikkert laget en rimelig løsning for utstyrstransport bare, men tenker at det ikke blir tilfellet. 

Skrevet
5 minutes ago, André Pedersen said:

15min per sving, da tenker jeg på når man beveger seg der i snø (det har jeg gjort, med skiene på skuldra og snø til knærne" Ryes vei er ikke noe anleggsvei :) joda, man kunne sikkert laget en rimelig løsning for utstyrstransport bare, men tenker at det ikke blir tilfellet. 

Jo, men som jeg sa, hvor har du tanken om at dette vil gjøres på vintertid i fra? Det er vel heller et rent sommerprosjekt.

Og som jeg også sa, selv om Krossobanen ikke er godkjent for persontransport finnes det fremdeles mulighet for at de kan få lov til å benytte den til å frakte utstyr og materialer. Den er jo fremdeles fullt operativ selv om den ikke er godkjent for bruk med personer.

Skrevet
Gabs88 skrev (2 minutter siden):

Jo, men som jeg sa, hvor har du tanken om at dette vil gjøres på vintertid i fra? Det er vel heller et rent sommerprosjekt.

Og som jeg også sa, selv om Krossobanen ikke er godkjent for persontransport finnes det fremdeles mulighet for at de kan få lov til å benytte den til å frakte utstyr og materialer. Den er jo fremdeles fullt operativ selv om den ikke er godkjent for bruk med personer.

Jeg har ikke skrevet noe om når på året den skal settes i stand, men på vinterstid er den kjekk så man får med pulk og ski så slipper man mase oppover Ryes vei (det tar 15min per sving) på sommeren kan man enkelt gå opp der, men er jo kjekt for de som ikke er så bevegelige å bruke banen. 

Skrevet
19 minutes ago, André Pedersen said:

Jeg har ikke skrevet noe om når på året den skal settes i stand, men på vinterstid er den kjekk så man får med pulk og ski så slipper man mase oppover Ryes vei (det tar 15min per sving) på sommeren kan man enkelt gå opp der, men er jo kjekt for de som ikke er så bevegelige å bruke banen. 

Okey, du skiftet tema litt fra bygging/reparasjon til privat bruk. Så der ble jeg litt forvirret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.