Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktive Alternativer Når Man Føler Seg Lat


Gjest

Anbefalte innlegg

Bortsett fra fotturer, sykling og svømming, hva annet gjør dere når dere føler dere late, men fortsatt ønsker å være aktive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En løpetur på en kilometer eller ti fikser det for meg. Lengden avgjør intensiteten, men vissheten om at formen stiger mens jeg løper, gjør at den latskapen jeg føler i begynnelsen av turen fordufter i løpet av de første 3-400 metrene.
Trenger bare et par joggesko og er for meg en veldig effektiv aktivitetsform. Har jeg liten tid, liten lyst og daff form, så er til og med bare en kilometer i høyere intensitet nok til å få stimulert bort min indre latsabb. Og den vissheten er nok til at dørstokkmila ikke er mer enn en dørstokkmeter. 

Jeg er også glad i styrketrening, og har et eget hjemmegym for de dager hvor Sats ligger litt langt unna. Det å gå ned i kjelleren og presse litt benk, bøye litt kne og løfte litt mark blir derfor litt lettere å få utført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatring inne på det lokale senteret er topp. Pleier å bli ganske tent, og får dermed en bra treningsøkt. Klatring gir økt mobilitet , bedre balanse og styrke i hele kroppen. Du kan klatre alene med selvsikrer, eller bytte på å sikre hverandre. Dermed blir det sosialt også. Flott å gjøre når det regner og dagene er korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund som krever aktivitet 😁

Har en Schäferhund som trenger minimum 1,5-2 timer tur og/eller aktivering gjennom trening/øvelser hver dag uansett vær og min egen lyst.

Det «tvinger» meg ut minst 3 ganger om dagen. Og når først dørstokken er passert så er dette utrolig lystbetont.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund og lagidrett (ikke samtidig, riktig nok). Hunden er gammel, men bør fortsatt få en time i skogen hver dag. Der blir mest gåturer, innimellom løpetur. Og på håndballbanen får jeg brukt både hode og kropp. I tidligere tider syklet jeg til jobb,  og hadde veldig stor glede av det. Sånn som hverdagen er nå, så må hunden må transporteres til hundevakt på morgenen, så nå blir det buss i stedet. Jeg har tidligere trent en del med vekter og har et greit utstyrt treningsrom hjemme, men har fallt helt ut av rutinen. Det er et mål å komme i gang  igjen med både styrke og yoga. Det siste synes jeg dessverre er ganske kjedelig, men da jeg hadde en rutine på det, merket jeg godt at det var bra for kroppen. 

Utfordringen min er et kne som ikke helt har hatt godt av alt jeg har utsatt det for. Har fått noen øvelser som jeg ikke er flink nok til å gjøre, men heldigvis hjelper det overraskende mye med en støttebandasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laojun skrev (7 timer siden):

Bortsett fra fotturer, sykling og svømming, hva annet gjør dere når dere føler dere late, men fortsatt ønsker å være aktive?


I det siste har jeg begynt å gå på butikken med stor sekk når jeg skal ta ukas store handlerunde. Og velger heller ikke den butikken som ligger nærmest. Da får jeg kontinuitet i bæring med litt tyngde, slik at ikke kroppen får for stor overgang når sekken skal bæres på tur. 
Men jeg føler meg ikke nødvendigvis lat på dager jeg velger sofaen. Da tenker jeg at kroppen forteller meg at den trenger hvile. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laojun skrev (10 timer siden):

Bortsett fra fotturer, sykling og svømming, hva annet gjør dere når dere føler dere late, men fortsatt ønsker å være aktive?

Det kommer litt an på det fine Vestland's været, er det ok vær blir det og ta bikkjå te mor ein times tid og to rundt nabo laget. 

Er det for gale vær blir det halvtime på romaskin og 10 min med høyintensiv intervalltrening på boksesekk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.