Gå til innhold
  • Bli medlem

Sokker til en som svetter mye på beina, og som er eller blir fort kald på beina.


Svartedauen

Anbefalte innlegg

Trenger forslag til gode sokker som er like gode på jobb som til fjells. Bruker medisiner som øker svettingen i føtter og håndflater, så blir fort klam og svett på føttene. Har prøvd en del forskjellig, men ikke funnet go too sokken. 

Kan være lange og korte. Men, passe til jobb og tur, så jeg slipper å kjøpe til hvert sitt bruk.  Er det ull, bambus eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt noen av de samme utfordringene som du har på føttene, men ikke pga medisiner. Jeg bruker skremmende mange timer hver dag i MC sko, og det blir veldig fort klamt. Det eneste jeg har funnet som fungerer for meg, er Ullsokk (trysilsokken på Europris er billig og god) også legger jeg et truseinnlegg i skoen. Dette holder meg tørr og varm på føttene når det er kaldt ute. 

Det er så tynt at du ikke merker det i skoen og det finnes ikke noe annet produkt på markedet som suger til seg fukt så godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om tåsokker fra Injini kan være noe her? Det skiller jo tærne fra hverandre noe som sikkert kan være en fordel på klamhetsfølelsen når man ikke svetter like mye mellom tærne. Finnes både i ull og coolmax, men er nok ikke de rimeligste. Kvaliteten er for øvrig knakende god og jeg har hatt mine i mange år.

Selges også noname brand av tåsokker på Tmu/AliExpress til en rimeligere penge. Kan fort være bomull eller et kunststoff, men jeg synes de jeg har forsøkt har vært overraskende bra og kan derfor være en rimelig test for å finne ut om dette er noe for deg, før du eventuelt oppgraderer til de mer kostbare Injinji modellene

Du kan lese litt mer her: https://www.fjellsport.no/merker/injinji

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.