Gå til innhold
  • Bli medlem

Slibning af pulk?

MarcusHB

Anbefalte innlegg

Hej! Min fjellpulken transporter er blevet vældig slidt underneden efter mye brug af den på dårlig underlag. Jeg spekulerede på, om det er muligt at "slibe" bunden med f.eks. sandpapir? Eller på anden måde gøre bunden glat igen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellpulken er av glassfiberarmeret polyester med en gelcoat ytterst, så den kan benhandles som "glassfiberbåt" Du kan sjekke/google fx reparasjon av gelcoat.

lettest er formentlig å slipe noe på langs! og kanskje male med bengalakk - noen har gjort dette her på FF. Du kan sikkert finne på ovenstående link.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elgen skrev (21 timer siden):

Fjellpulken er av glassfiberarmeret polyester med en gelcoat ytterst, så den kan benhandles som "glassfiberbåt" Du kan sjekke/google fx reparasjon av gelcoat.

lettest er formentlig å slipe noe på langs! og kanskje male med bengalakk - noen har gjort dette her på FF. Du kan sikkert finne på ovenstående link.

Elgen

Fjellpulken vanlige pulker og Transporter er _ikke_ det samme.... Transporter er et plastbrett.

Mitt Transporter-brett er også temmelig slitt med store riper i etter møter med snøløse områder. Som en siste effort før jeg pakket den bort i boden sist sesong pusset jeg ned de værste flengene og la på litt swix blå glider. Jeg aner ikke om dette sitter noe særlig på eller om det forsvinner med en gang. Om det fungerer og den glir bedre med det over lang nok tid så er den en ganske enkel fiks.

Endret av sneakyowl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, at jeg var for hurtig på avtrekker'n! Har selv Paris vaskebalje-plast-pulk. Store riper ville jeg fikse på samme måte som skisåle på alpinski dvs smelte litt Cofix hetter det vist? likner på smeltelimstift- ned i ripen, så bruke zikling til å glatte og fjerne "små hår" og til slutt gi noe glider voks. Altså stort sett som på ski.

Jeg merker ganske stor forskjell etter gliding, som selvsagt ikke holder så veldig lenge. Quck fix er spraye med silkionespray som under ungenes akebrett! Holder meget kort tid!

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye å vinne på å slipe brettet. Jeg har også en Pariser, og har slipt den et par ganger. Det glir merkbart bedre. Først med stålsikling for å ta alle tråder og småkanter som har reist seg. Deretter med sandpapir, begge deler i lengderetningen. Mener å ha brukt 120-korning først, og så 240.

Brettet kan glides, men ikke varmes inn. Det holder å korke inn glideren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.