Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
sneakyowl skrev (På 29.12.2024 den 14.49):

EDIT: Istedenfor å korte ned hanefoten dro jeg bare tauet igjennom senter-ringen i fronten av pulken. Alle problem løst :) Det blir litt krefter på punktet, men det regner jeg med det tåler!

IMG_1649.thumb.jpeg.b8877c91953c0f9162df6e8ac0d667eb.jpeg

IMG_1654.jpeg

"Senter-ringen", er det den sorte ringe som ligger på oversiden av aluminiumslisten?

Vurderer sterkt å kjøpe meg en traverse, men er litt usikker mtp kryssing av f.eks RV7. Hvordan gjøres det uten å slite for mye på pulken? Med Parisbrett så er det ikke så nøye.

Endret av ryback
Annonse
Skrevet (endret)
ryback skrev (11 minutter siden):

"Senter-ringen", er det den sorte ringe som ligger på oversiden av aluminiumslisten?

Vurderer sterkt å kjøpe meg en traverse, men er litt usikker mtp kryssing av f.eks RV7. Hvordan gjøres det uten å slite for mye på pulken? Med Parisbrett så er det ikke så nøye.

Ja, stemmer - Den ringen. Tauet er fremdeles hovedsakelig festet i sidefestene, men føres bare igjennom dette punktet. Løsningen fungert veldig bra på forrige tur ovenfor Haukeliseter. Det ble en del bratte bakker og mye rykk og rull på pulken (litt lite sikt til å holde på sånn i brattere skavler :)) - Like fin fremdeles.

RV7 gruses ikke noe nevnverdig (om i det hele tatt?), så jeg har ikke hatt noe betenkeligheter med å dra pulken over, i hvert fall ikke nå som det kontinuerlig er et tynt lag med is og snø på. I påsken er det nok litt værre, men da er det ikke værre enn å ta skia av og bære pulken over.

Endret av sneakyowl
  • Liker 1
Skrevet
ryback skrev (8 timer siden):

Dei gongane eg har kryssa den, har det vore greit snøføre. Er det ikkje det, så gjer du som @sneakyowl@sneakyowl foreslår og ber den over vegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.