Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjellsport viser 3 nye modeller fra Fjellpulken; Fjellpulken Traverse 145, 165 og 185.
https://www.fjellsport.no/turutstyr/vinterprodukter/pulk?brand=Fjellpulken&sortBy=PriceDesc
Ble bare litt nysgjerrig her da modellene ikke var å finne på Fjellpulken.no, og så langt jeg kan se ikke hos andre forhandlere heller. Er dette da faktisk nye modeller   - og er Fjellsport da bare litt premature med sin annonsering? :-)
(Har selv kun Transporter og den er ikke spesielt god til traversering syns jeg ...)

• Liker 2
Annonse
Skrevet (endret)

Interesssant! Likte looken på de og det så ut som litt mindre mikk på toppen enn Xplore og Xcountry.

Bredde 46 cm på 145'ern. Jeg skulle likt å visst hva de indre målene er på dette også. Passer en 40cm bred eurokasse bakerst er det ikke utenkelig at den prøves ut!

Endret av sneakyowl
  • 1 måned senere...
Skrevet
sneakyowl skrev (På 7.10.2024 den 6.43):

Interesssant! Likte looken på de og det så ut som litt mindre mikk på toppen enn Xplore og Xcountry.

Bredde 46 cm på 145'ern. Jeg skulle likt å visst hva de indre målene er på dette også. Passer en 40cm bred eurokasse bakerst er det ikke utenkelig at den prøves ut!

Etter å ha kvernet litt på om jeg skulle gå for et Paris-brett med DYI pulktrekk eller en av disse nye modellene landet jeg omsider på en Traverse 145. Spent på å prøve ut når det er i hus!

Angående indre dimensjoner fikk jeg følgende svar fra Fjellpulken i dag:

Sitat

Når det gjelder 46 cm bredde, er dette ganske riktig ytre bredeste mål. Du vil få en kasse med bredde 40 cm i pulken, men ikke langs hele bunnen da skrogformen smalner både forover og bakover. Dersom det legges annen last i bunnen, vil esken komme noe opp og kan passe i større deler av pulken.

For øvrig har det også dukket opp Fjellpulken "Touring" pulker nå. Slik jeg ser det er Traverse og Touring arvtagerene til hhv. Xplorer og Xcountry.

Skrevet
zimwalker skrev (På 6.10.2024 den 22.56):

Fjellsport viser 3 nye modeller fra Fjellpulken; Fjellpulken Traverse 145, 165 og 185.
https://www.fjellsport.no/turutstyr/vinterprodukter/pulk?brand=Fjellpulken&sortBy=PriceDesc
Ble bare litt nysgjerrig her da modellene ikke var å finne på Fjellpulken.no,

Trenger åpenbart lit tid på seg folka hos Fjellpulken. Akkurat nå ser jeg at de kun lister Travers 165 på sin web, men uten noen spesifikasjoner.  :-)

Skrevet (endret)
zimwalker skrev (58 minutter siden):

Trenger åpenbart lit tid på seg folka hos Fjellpulken. Akkurat nå ser jeg at de kun lister Travers 165 på sin web, men uten noen spesifikasjoner.  :-)

Jepp, de nevnte i samme mail at de kommer på nettbutikken deres "i dag eller i morgen" 😁

Endret av sneakyowl
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.