Gå til innhold
  • Bli medlem

Finne foran på packraft (to stk til sammen)?


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke erfaring med finne foran, men kjenner jeg er skeptisk. Ville fulgt rådet om mer vekt foran. Fyll en 20 liters vanntett pakkpose med vann og legg i bunnen foran om du har plass.

Ellers er det veldig mye å gjøre med padleteknikken også. Unngå å sitte lent bakover med bøyde armer, men vær aktiv langt frem. Det gjør det også enklere å få åra så bratt som mulig ned i vannet. Dess slakere vinkel på åra, dess lenger ut kommer taket. Dess lenger frem taket gjennomføres, dess mindre vingler den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Dovre 220, så utover sekken og beina mine er det ikke plass til noe mer foran. Jeg har allerede beina under sekken :)

13 hours ago, Lompa said:

Ellers er det veldig mye å gjøre med padleteknikken også. Unngå å sitte lent bakover med bøyde armer, men vær aktiv langt frem. Det gjør det også enklere å få åra så bratt som mulig ned i vannet. Dess slakere vinkel på åra, dess lenger ut kommer taket. Dess lenger frem taket gjennomføres, dess mindre vingler den. 

I kano går det greit, for da kan jeg sitte fremoverlent. Enten på setet med beina i kors under meg eller på huk. I packraften går ikke det. Da sitter jeg på rumpa, og fordi jeg er tyngst synker båten ned og rumpa er lavere enn beina. Får ikke overkroppen frem da.

Skulle gjerne sittet mer fremoverlent i packraften, så hvis du har noen tips til hvordan jeg kan få det til uten å bli olympisk gymnast, så tar jeg imot :)

Endret av Jens Glad Balchen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.