Gå til innhold
  • Bli medlem

ME Helium 800 Long


Anbefalte innlegg

Finner fint lite reviews om akkurat denne på nettet, er noen innlegg her inne når jeg søker, men er vel dette som er poenget med et forum :) Ser etter en 3 sesongs sovepose som ikke koster skjorta og er noe mindre enn M94. Tenkte primært brukt under 600 moh vår og høst. Blir ikke noen ukesturer med det første, 1-3 netter. Ser også ut som de fleste syntetiske poser er relativt svære, kikket litt på Saros og Solar Eco 4, men de vil jo ta opp litt for mye plass i min 65L sekk. Spesielt når jeg må bære på det meste av utstyr.

Kjøpte en Vaude Sioux 400 sommerpose to år siden med Comfort på 8 og limit på 3, pleier også å bruke et laken inni av hygieniske årsaker. Ikke hatt noe lavere temp enn rundt 10 når jeg har brukt denne og da har det vært litt for varmt når jeg sovner (vært varmere på kveldene også), men godt og svalt når jeg våkner. Er også litt frysen, da vinterdyna allerede er i bruk hjemme, så tanken min er jo at en Helium 800 blir brukt på sånne dager som har vært nå i det siste på Østlandet med 10-16 grader på dagen og 0-6 grader på natta med fare for frost enkelte ganger.

Verste fall med en Helium 800 kan jeg vel bare lufte litt?

Tenker at med prisen på 2900 er det litt feil å ikke slå til…er ikke sånn at jeg har noe umiddelbart behov for den, men den varer vel noen år så får jo bruk for de neste årene.

Specs på Heliumen:

Comfort: -4°C

Comfort Limit: -11°C

Comfort Extreme: -30°C

804g of 90-10 gåsedun med 700 fill power

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Helium 600 og veldig fornøyd med den. Den kan være litt varm på sommer i lavlandet, men da bruker jeg den bare som dyne. Jeg er 182 og bruker regular, men har en ME vinterpose og der syntes jeg regular er litt for kort. Med ME Helium 600 har jeg sovet ute i telt der det har vært ned mot -8 (hele familien i teltet så sikkert godt med kroppsvarme). Jeg mener denne fint kan brukes ned til litt under 0 med godt liggeunderlag og evt litt klær. 

Er du litt mer frossen av deg er sikkert 800 posen super. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.