Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppturer i Rogalandsorådet for nybegynner?


StianK78

Anbefalte innlegg

Jeg driver og snuser på muligheten til å utvide tursesongen min til å inkludere vinteren også, og i den forbindelse hive meg på "topptur-bølgen"... eller Randonee. 

Utstyrsjungelen er jo tilnærmet umulig å bli klok på for en som sist stod på slalom på 90-tallet, men det skal nok gå greit. 

Det jeg lurer mest på er om noen kjenner til om det er mye fine områder for denne type turer i Rogaland? Jeg ser for meg å begynne meget pent, og søker overhodet ingen tinder til bestigning. Jeg vil ha ok oppturer, og enkel nedkjøring 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
StianK78 skrev (2 timer siden):

Jeg driver og snuser på muligheten til å utvide tursesongen min til å inkludere vinteren også, og i den forbindelse hive meg på "topptur-bølgen"... eller Randonee. 

Utstyrsjungelen er jo tilnærmet umulig å bli klok på for en som sist stod på slalom på 90-tallet, men det skal nok gå greit. 

Det jeg lurer mest på er om noen kjenner til om det er mye fine områder for denne type turer i Rogaland? Jeg ser for meg å begynne meget pent, og søker overhodet ingen tinder til bestigning. Jeg vil ha ok oppturer, og enkel nedkjøring 🙂

Spørs hvor i Rogaland du holder til. Kyst nære strøk i Rogaland er nokså snøfritt om vinteren og byr ikke på største toppene. Topptur i Rogaland begrenser seg til Sauda og Suldal som er nokså snøsikkert. I sør er det hovdesak Hunnedalen og Sirdal som gjelder. Alt i mellom Sauda/Suldal til Sirdal er det potensiale men snø mengden er viktig faktor. Har du kort vei til Sirdal og Hunnedalen har du god tilgang til mange toppturer som passer alle. Du finner flere tips her: https://frikjoring.no/trips

Sessongen pleier å være fra januar til april. Best tid er februar og mars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (57 minutter siden):

Spørs hvor i Rogaland du holder til. Kyst nære strøk i Rogaland er nokså snøfritt om vinteren og byr ikke på største toppene. Topptur i Rogaland begrenser seg til Sauda og Suldal som er nokså snøsikkert. I sør er det hovdesak Hunnedalen og Sirdal som gjelder. Alt i mellom Sauda/Suldal til Sirdal er det potensiale men snø mengden er viktig faktor. Har du kort vei til Sirdal og Hunnedalen har du god tilgang til mange toppturer som passer alle. Du finner flere tips her: https://frikjoring.no/trips

Sessongen pleier å være fra januar til april. Best tid er februar og mars.

Jeg holder til på jæren, så er litt bevandret i områdene på vinteren, men da på truger. 

Men takk for tips og lenke🙂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.