Arket A4 Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 Skal kjøpe meg ny sekk, hadde bestemt meg for Norrøna Synkron 100. Men så sa dem i en eller annen sportsjappe at den modellen er på vei ut, og skal erstattes av en ved navn Nansen 100. På våren en gang. Den nye skal bla være 20 % lettere enn Synkron. Noen som har peiling på når denne slippes? Trenger den sårt til påsketur... Siter
Lindap Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Sitat Skal kjøpe meg ny sekk, hadde bestemt meg for Norrøna Synkron 100. Men så sa dem i en eller annen sportsjappe at den modellen er på vei ut, og skal erstattes av en ved navn Nansen 100. På våren en gang. Dette må jo være en glimrende anledning til å få den gamle modellen til sterk redusert pris... Siter
Tiri Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har søkt på nettet men finner ikke noe om Norrøna nansen 100L sekk jeg Noen som har funnet noe? Siter
Detlef Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 http://www.landro.no/Katalog07/friluft_07.pdf på side 5 Siter
Arket A4 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 Sitat Dette må jo være en glimrende anledning til å få den gamle modellen til sterk redusert pris... Jepp. Men den gamle er en ganske så tung sekk da. Var forresten på gamle Skandinavisk Høyfjellsutstyr (nå Anton Sport?) de sa det, hadde tilogmed katalog på den (som jeg ikke kunne få med). Siter
Fjellfant Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Vurderer selv å kjøpe recon pack 125 synkroflex, men denne er vanskelig å skaffe for tiden. Så du noen andre nye modeller i katalogen? Oppgradert recon pack eller noe? Siter
kjelli Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Nå ligger den på sidene til Norrøna. Ble skuffet over vekten........... Kan man kjøpe en sekk som veier nesten fire kilo? Siter
Arket A4 Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Skrevet 24. mars 2007 Og den skulle være 20 % lettere enn synkron 100? Siter
Tiri Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Sitat Skal kjøpe meg ny sekk, hadde bestemt meg for Norrøna Synkron 100. Men så sa dem i en eller annen sportsjappe at den modellen er på vei ut, og skal erstattes av en ved navn Nansen 100. På våren en gang. Den nye skal bla være 20 % lettere enn Synkron. Noen som har peiling på når denne slippes? Trenger den sårt til påsketur... Hva med å kjøpe Bergans? http://www.bergans.no/sider/start.htm Siter
geir-a Skrevet 25. mars 2007 Skrevet 25. mars 2007 sportslageret i oslo selger den "gamle" synkron 80 l for 2040 kr Siter
awwy Skrevet 18. april 2007 Skrevet 18. april 2007 Folkens, den nye Nansen 100 sekken veier 3100 gram står det på hjemmesidene til Norrøna. Det er jo langt under 4 kilo. Syncron 100 veide vel ca 4 kg, og det betyr i så fall at Nansen 100 er 22,5 prosent lettere. Er det noen her som vet om en 100 l sekk som veier under 3100 gram? Hvordan er i så fall slitestyrken på sekkeduken eller bærekomforten der? Siter
Furuskogen Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Sitat Nå ligger den på sidene til Norrøna. Ble skuffet over vekten........... Kan man kjøpe en sekk som veier nesten fire kilo? finner ikke den på sidene til norrøna:S Siter
Rolf-Kri Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Nansen sekken er trukket fra markedet. Passerte ikke kvalitetskontrollen til Norrøna. Siter
Furuskogen Skrevet 24. september 2007 Skrevet 24. september 2007 den kommer den se www.sportsdeal.no Siter
Arket A4 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Skrevet 1. februar 2008 Ooooooog......DER..var de i butikken(e?). Så på 80- og 100-literne ista. Ikke dumme de. Faktisk utrolig fete. Og lette. Var visst sånn at Norrøna sendte den første serien til Sverige ifjor, og de fikk helt sjukt mye klager på spennene.Som røyk tvert. Nu er det fikset. Fett at de tester ut på svenskene først mohahahaha Siter
oyvindh Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Nansen 80L og 100L har akkurat kommet i butikkene, fant dem på Intersport Gigant (Lade) i Trondheim i dag. Testet 100L og min første kommentar er -- wow, for en lett sekk! Sekken ser ut til å ha bra feste- og kompresjonsmuligheter. For de som vil ha sidelommer kan dette kjøpes til og monteres, men vil tro mange (som meg) klarer seg fint med de to lommene i topplokket (en utenpå, og en inni). Jeg har aldri prøvd sekk med synkron-systemet til Norrøna før, som ifølge selger hos Intersport er i fjerde generasjon på Nansen 80L og 100L. Fikk prøvd sekken med vekt, en Ajungilak Tyin Winter og to relativt tunge sandsekker, og etter litt justering av rygglengde (jeg har kort rygg i forhold til kroppslengde) kjentes det umiddelbart bra ut, iallefall sammenlignet med min referanse som er en relativt rimelig hel-sport sekk. Etter ti minutters sysling med sekken i butikken er mitt førsteinntrykk: - Utrolig lett - Bra bæresystem som er lett å justere, inkludert bra hoftebelte - Luftig til å være anatomisk sekk - Bra detaljer (festemuligheter, kompresjonsmuligheter, rom) - Får kanskje plass til min Tyin Winter på tvers med stappet sovepose og normal komprimering...(?) - Litt skeptisk til styrke/holdbarhet på materialer og glidlåser -- blir interessant å se tester - Regntrekk følger ikke med (skal visstnok være å så vanntett, men...) - Ikke spesielt billig (3.600 eller så tror jeg de skulle ha for 100L) Siter
Jornis Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Er det noen flere der ute som har sett denne sekken? Siter
dufas Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Hva er vitsen med å kjøpe denne sekken egentlig ? Det er en mengde andre tilsvarende sekker på markedet. Arcteryx, Gregory og sikkert mange andre, har sekker med tilsvarende spesifikasjoner, og med dokumentert kvalitet. Disse lar seg skaffe fra USA til en vesentlig lavere pris. Siter
Rolf-Kri Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Sitat Hva er vitsen med å kjøpe denne sekken egentlig ? Det er en mengde andre tilsvarende sekker på markedet. Arcteryx, Gregory og sikkert mange andre, har sekker med tilsvarende spesifikasjoner, og med dokumentert kvalitet. Disse lar seg skaffe fra USA til en vesentlig lavere pris. Jepp.. Alt fra utlandet er jo alltid MYE bedre enn norske produkter... RK. Siter
springsteen Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Sitat Jepp.. Alt fra utlandet er jo alltid MYE bedre enn norske produkter... RK. Ja, dette forum gør i hvert fall lite for å støtte det som er norskt. Siter
Rolf-Kri Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Er faktisk helt enig med deg. Skjønner ikke hvorfor det er slik, men det virker som om det som er norsk er dyrt og dårlig uansett hvilket forum man er på.. Men Janteloven står jo sterkt her i landet da.. RK. Siter
dufas Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har ingenting imot å støtte norske produkter, tvert om ! Men jeg skulle gjerne ha sett at de lager like gode produkter som jeg vet de kan - hvis de gidder. I tillegg tar de åger-priser for produktene sine. (kan godt være at butikkene er medskyldig i dette) Jeg synes at norske produsenter og butikker bør ta innover seg at de faktisk opererer i et globalt marked med reel konkurranse fra utlandet. De har flådd oss lenge nok, og bør slutte med det. Siter
Rolf-Kri Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Sitat Jeg har ingenting imot å støtte norske produkter, tvert om ! Men jeg skulle gjerne ha sett at de lager like gode produkter som jeg vet de kan - hvis de gidder. I tillegg tar de åger-priser for produktene sine. (kan godt være at butikkene er medskyldig i dette) Jeg synes at norske produsenter og butikker bør ta innover seg at de faktisk opererer i et globalt marked med reel konkurranse fra utlandet. De har flådd oss lenge nok, og bør slutte med det. Har du tenkt over hvor høy lønna di er i forhold til alle andre land?? RK Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.