Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av (relativt) stor sekk


zzmekarn

Anbefalte innlegg

Hei. Er på jakt etter en litt større sekk en min Osprey Exos 58 og har egentlig landet på fjellreven kajka 75 eller Bergans trollhetta 75. Klarer ikke helt å bestemme meg. Liker veldig godt kajka sekkens utseende og justering av bæresystemet rundt skulderbredde, men er skeptisk til den voldsomme egenvekten sammenlignet med Bergans trollhetta 75. 

Noen av dere som har noen anbefalinger?

 

Har prøvd begge sekkene på og se virker å passe meg bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange andre tråder på dette temaet, noen mener lav vekt er viktig, andre som meg mener at det ikke er det når det kommer til sekk. Jeg mener det fordi at et godt bæresystem og god stabilitet i sekken betyr at den opplevde vekten blir lavere selv når den faktiske vekten er høyere.

Og sekken du ser etter må være den som passer din rygg, for å repetere noe jeg har sagt i en annen tråd så kjøpte jeg en Gregory Baltoro Pro 100 tidligere i år, rå sekk, digget kvaliten, har ikke et eneste negativt ord å si om den og den ble returnert til Milrab samme dag. For enn så mye som jeg likte sekken selv, så fant jeg fort ut at den ikke passet min rygg.

Derfor endte jeg opp med Osprey Aether i stedet, som passer helt fantastisk til ryggen min og jeg føler den sitter som et skudd.

Når det kommer til de to sekkene du har valgt ut, så må jeg si at jeg liker Fjellreven sekken veldig godt selv. Jeg er veldig glad i den typen store sidelommer, de er veldig praktiske i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trives med Osprey, hvorfor ikke bare gå opp i størrelse?

 

Med mindre du planlegger å bære skikkelig tungt. Det er eneste gangene jeg prioriterer en annen sekk. 

 

Ellers bruker jeg en Osprey 105 liter til stort sett alt fra jaktterreng til dagsturer på jakt pga comfort og at den sitter perfekt på ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajka er helt geniale sekker. Litt høy egenvekt, men også utrolig gode å bære.

Jeg skrev litt om mine Kajka 65 og 85 her:

Jeg vet ikke om jeg digger det nye Kajka-designet med sidelommer som stikker ut istedenfor at de kan være flate og diskrete når man ikke bruker de som på de tidligere modellene (før 2024j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.