Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei

Leser flere steder at folk har opplevd at innerduken på Ringstind 2 stadig kommer i kontakt med ytterduken når det regner. (I den korte, bratte delen av teltet). Men dette virker å være eldre artikler og innlegg. (Eller er dette i hovedsak et problem på LW-versjonen)?

-Noen som vet/har erfaring med om dette fremdeles er et problem i den "nyere" Ringstind Pro 2?

-Hører også gjerne hvilke erfaringer dere har med dette teltet. 🙂👍

Endret av Det enkle Friluftsliv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått med "gamle" Ringstind 2 Light (grønn utgave, kjøpt 2010) fram til i fjor da det møtte sitt endelikt etter 13 års hardt bruk året rundt. Etter å ha kommet over en idé om modifisering (tror det var her på forumet), sendte jeg teltet inn og fikk påsydd tre ekstra pluggfester. Ett på kortsiden i hodeenden og ett midt på hver langside. Da fikk jeg strammet teltet langt bedre, og strukket ut duken slik at den nevnte problematikk ble sterkt redusert. 

I den nye utgaven av Ringstind som jeg tror kom i 2019, har de tatt tak i denne problematikken og levert teltet med de nevnte pluggfester. Samt er det en ekstra liten stang i fotenden som gjør at det er lettere å få et stramt og godt oppsett. Jeg har det nye Ringstind 2 Pro og er sålangt svært godt fornøyd med både konstruksjon og farge. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veidemannsblod skrev (3 timer siden):

Har gått med "gamle" Ringstind 2 Light (grønn utgave, kjøpt 2010) fram til i fjor da det møtte sitt endelikt etter 13 års hardt bruk året rundt. Etter å ha kommet over en idé om modifisering (tror det var her på forumet), sendte jeg teltet inn og fikk påsydd tre ekstra pluggfester. Ett på kortsiden i hodeenden og ett midt på hver langside. Da fikk jeg strammet teltet langt bedre, og strukket ut duken slik at den nevnte problematikk ble sterkt redusert. 

I den nye utgaven av Ringstind som jeg tror kom i 2019, har de tatt tak i denne problematikken og levert teltet med de nevnte pluggfester. Samt er det en ekstra liten stang i fotenden som gjør at det er lettere å få et stramt og godt oppsett. Jeg har det nye Ringstind 2 Pro og er sålangt svært godt fornøyd med både konstruksjon og farge. 

Supert! Takk for informativt svar. 👍
Jeg har vurdert dette teltet lenge nå. Med disse utbedringene, og det at XXL nå i tillegg selger det til 3499,- er det ikke mer å lure på for min del. 🙂👍
Jeg er ivrig følger av nettsiden din, og har sett teltet fått kjørt seg til tider, og likevel "stått han av." 
Jeg har i alle år (tro det eller ei) brukt et Nordmarka 2, som jeg sydde stormmatter på. Og det har jammen meg gjort jobben det også. Men nå var det på tide å skifte det ut. I tillegg har jeg et Fjellheimen xtreme 2 camp for turer hvor jeg trenger litt mer plass. Men jeg endte allikevel stort sett opp med å ta med Nordmarka på de aller fleste turene. 🙂

Endret av Det enkle Friluftsliv
Skrivefeil 🙂
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man er aktiv med å få strammet opp teltet en liten time etter oppsettet tror jeg det bør fungere bra. Mye vind så klistrer det seg sikkert litt men er vel ingen krise? Har selv hatt ett 2SL som nylig ble byttet ut med noe med mer takhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.