Gå til innhold
  • Bli medlem

Knekt Stangtupp Shimano


Kikut

Anbefalte innlegg

Da var jeg så uheldig og klønete at jeg knakk stangtuppen på min Shimano Beastmaster. Var innom XXL hvor en hyggelig kar beklaget seg og sa de ikke kunne hjelpe, da Shimano visstnok har overtatt sitt eget agentur i Norge og har svært begrenset kundeservice? Han tipset meg om steder slik som ebay.

Ser jo også på nettbutikker at Shimano-utvalget skranter inn år for år.

 

Er det noen her som vet råd for å få tak i ny stangtupp? Jeg er svært glad i stanga og håper å få fikset den.

Det er en 2-delt stang, 1,8 meter - se bilder.

Takknemlig for alle tips og råd!

 

2024-09-09 12.57.18.jpg

2024-09-09 12.57.12.jpg

2024-09-09 12.56.44.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene tuppen har knekt på mine stenger har jeg dratt innom butikker som spesialiserer seg på fiskeutstyr med stanga i hånda. De har begge hatt en svær boks med ringer til stangtupp under disken og så har vi funnet den som passet best, pusset ned området, tredd på og limt fast ny ring.

Så om mulig vil jeg anbefale deg å ha med stanga til noe som kan minne om ei sånn sjappe! 

Endret av Jaahan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort den operasjonen mange ganger, men vær obs på at det vil gå ut over kasteegenskapene til stanga, når de 20 mest spretne cm av stanga forsvinner.

Jeg jobba på Sportshuset på Ski, og der reparerte vi både tupp og andre stangringer.  Ganske enkelt med rett ustyr  men som sagt vil ikke stanga bli som ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send litt eposter til diverse butikker og høyr om dei har noko inne eller kan skaffe. Har vore heldig og fått tilsendt gamle deler som har blitt liggende på lager hjå ulike butikker ved stangbrekk. Minuset er nok at prisen på frakt og slikt vil utgjera omtrent ei ny stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.