Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til gassbrenner m/ stor diameter


Anbefalte innlegg

Annonse

Lånte bort Soto Windmaster til en kompis på helgetur nå, han hadde en stor Primus stekepanne, det fungerte meget bra. Anbefaler brenneren, synd bare det er en norsk butikk og de selger fenrik 1400+.. Jeg ga 900 for ett par måneder siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, bjaalean said:

Lånte bort Soto Windmaster til en kompis på helgetur nå, han hadde en stor Primus stekepanne, det fungerte meget bra. Anbefaler brenneren, synd bare det er en norsk butikk og de selger fenrik 1400+.. Jeg ga 900 for ett par måneder siden..

Med fare for å banne i kjerka, så er brenneren Camping Moon XD-2F en kopi av Soto Windmaster. Den selges til en god pris på AliExpress og får gode skussmål her og der:
https://www.trailspace.com/gear/other/campingmoon-xd-2f/
 

Har ikke prøvd den selv, men vurderer et kjøp sammen med Fire Maple Petrel gryta som et Jetboil alternativ. De skal visst passe veldig godt sammen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (18 timer siden):

Er vel ofte Primus Gravity og MSR Windpro som nevnes når det skal letes etter pannekakebrennere. 

Det har du rett i,  hadde glemt hva den andre het (Windpro). Soto Windmaster som andre bringer inn her (og som jeg også har en av) har sikkert stor diameter på brennerhodet målt opp mot en del andre topp-monterte brennere (som fx Pocket Rocket i standard versjonen).... men ikke mot Gravity og Windpro dersom det er 25cm panna OP skal svi pannekakene sine på.

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofoten-Møring skrev (2 timer siden):

Har selv en Primus Gravity. Tross noe høy vekt er det ofte denne som blir med, selv på litt lengre turer. Fantastisk god i bruk, veldig stabil og du kan putre-koke eller steke på lav varme. 

Skjønner hva du mener. Solid og stødig er noen ganger viktig. Primus Gravity veier 260g ser jeg. Har selv en Primus Easyfuel som veier 346g. Den blir helst med når jeg har planlagt kos med mat.  Av samme grunn (stødig og solid) går jeg ofte med Trangia stormkjøkken (gass og/eller sprit), fremfor noen av mine superlette titan-gryter og toppmonterte gassbrennere.

Motsatt av solid og stødig har jeg også en Optimus Vega, en annen av slangebrenner sorten. Vel, den er solid i den forstand at den tåler tunge gryter, men den har så lav egenvekt slik at ved det minste "krøll" på slangen, så vippes den fort over på siden når jeg ikke har noe på den. Fordelen dog at den har hull i føttene, så dersom grunnen tillater det kan jeg forankre den med en tynn teltplugg eller spiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.