Gå til innhold
  • Bli medlem

SOS kroppsvarmere - Heat Company


Dompappen

Anbefalte innlegg

Hei

Skal oppgradere førstehjelpsposen til vintersessongen og sett at flere på youtube bruker disse aktiv, blant annet Outdoorboys. Utgangspunktet skeptisk til disse og synes de blir brukt "under en lav sko" av Outdoorboys.

Noen som bruker disse aktiv og funker de. Hvor lenge varar disse uåpnet?

Jeg tenker å kjøpe inn for å ha i førstehjelpsposen, men kan være greit å ha de på ved de veldig kalde dagene. Blir max hundekjøring når den føste snøen legger seg. og jeg har forsatt friskt i minne om kuldeperioden i fjor som varte fra november til starten av januar. Disse fra Heat Company skal også være uten farlige kjemikaler, slik at disse kan kastet vanlig søppel. Prisen på disse er heller ikke så voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir samme som feks de her fra biltema.

https://www.biltema.no/fritid/jakt/varmeutstyr-til-jakt/handvarmer-4-pk-2000048449?gad_source=1

 

De fungerer ved hjelp av at jernpulver oksiderer og ruster, når jernet ruster så avgir det varme. Det er en veldig mild varme, men det er varme, de tar litt tid (30 min?) før de oppnår full effekt og fungerer best de første 4-6 timene.

Men det kan så absolutt utgjøre en forskjell. Jeg var på en lang MC-tur i fjor hvor det ene varme-handtaket mitt sluttet å fungere i sterkt regnvær, da brukte jeg slike poser for å holde varme i hånden. Den ble fremdeles mye kaldere enn jeg hadde vert med varmehåndtaket, og jeg måtte nesten avslutte turen, men det ga akkurat litt varme slik at jeg klarte å holde det gående slik at jeg kom meg hjem. De kan kastes i vanlig søppel fordi det rett og slett er rust-pulver som blir igjen.

Som du sier så er ikke prisen på dem så voldsom, jeg kan også anbefale biltema sine som er laget for hender og føtter. De som er laget for føttene har litt klister på innsiden slik at de holder seg på plass i skoen.

Det er jo bare å teste dem. Men de er ikke en mirakelkur, de kan utgjøre en forskjell hvis du er på vippepunktet mtp temperatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (På 10.9.2024 den 10.55):

Det er jo bare å teste dem. Men de er ikke en mirakelkur, de kan utgjøre en forskjell hvis du er på vippepunktet mtp temperatur.

Takk, jeg viste ikke at biltema hadde disse :-) Eksakt info jeg var jakt etter! Jeg tenker for mitt bruksområde er det greit å ha når det er behov, samt ha fint å ha i førstehjelps posen for å unngå frostskader. Dette skal testes ut i vinter, både for hånd, fot og den du kan ha på ryggen/magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (19 minutter siden):

XXL har disse som er gjenbrukbar. Man bare koker vann i 7-10min og skal tåle opp mot 100 ganger gjenbruk men varmen vil avta noe etter flere oppvarminger.

Whaat? Har aldri sett før.. Intressant, koster omtrent det samme som fra Heat og biltema sine. Skal definitivt sjekkes ut og testes. Gjenbruk er fint :-)

Endret av Dompappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, fjellræv said:

XXL har disse som er gjenbrukbar. Man bare koker vann i 7-10min og skal tåle opp mot 100 ganger gjenbruk men varmen vil avta noe etter flere oppvarminger.

Var borti slike en gang i tiden men hvis jeg ikke husker helt feil så varer ikke de der så lenge. Etter det jeg husker ga de mye varme men kun i ca 20 minutter?

 

Hvis man faktisk ønsker noe som varer og som er gjenbrukbart tror jeg egentlig greia er feks Zippo sine håndvarmere. https://game-on.no/products/zippo-haandvarmer-12t-sort?=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=Prisjaktfeed&utm_content=Zippo - Håndvarmer 12t - Sort&ga_shopping_zippo=&gad_source=1

 

De fyller man med bensin og de avgir en mild varme i ca 12 timer.

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.