irna Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 Hei, har lyst å få gått litt på ski i fjellterreng uten reise/overnatting. Har noen gode forslag til noen reale dagsturer i Trondheimsområdet? Siter
snilen Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 Kan anbefale Vennafjellsområdet med topper opp mot 700 meter, 4 mils kjøring fra byen. Ikke så mye snaufjell, men mye åpent terreng, endel spennende bakker og noen topper med fin utsikt. Kjenner ikke snøforholdene nå. Siter
Jakobsen Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 hva med trollheimen??? 1-2timer kjøring elelr hemnkjølen ca 6mil, o dette blir for langt kan du jo ta turen opp til skistua å ta en tor opp mot storheia og videre innover marka. Siter
bernt Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Hvis du er villig til å stå opp om morgenen og kjøre noen timer for å komme til mer alpint landskap, har du jo mange muligheter i Trollheimen og på Dovre. Jeg har vært på dagstur til f.eks. Snøhetta, Snota og Kråkvasstind. Skarvan er også en mulighet, enten fra Sona eller fra Vinsmyra, Du har Forollhogna, Hemnkjølen har allerede vært nevnt, Ilfjellet, Reinsfjellet etc. etc.... Finn et kart og se mulighetene! Siter
andersno Skrevet 23. mars 2007 Skrevet 23. mars 2007 Hvis det er føleslsen av å være over skogen du er ute etter kan jeg anbefale Vassfjellet 710 moh. Hvis du ikke plages av den store TV-masta har du absolutt fjellfølelsen der oppe. Og best av alt, det tar bare 20 min. fra Trondheim sentrum å kjøre til Sjøla og gå sørover mot toppen. Alternativt kan du starte fra alpinanlegget i Vassfjellet som ligger ca 10 min. lenger unna. Hekter på et bilde jeg tok i dag fra Leinstrandmarka. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.