Gå til innhold
  • Bli medlem

Min erfaring med Blindtarmbetennelse


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med opptrening etter ankelbrudd, og det går rette veien. Foten er svak enda. omtalt her https://www.fjellforum.no/topic/62600-ankelbrudd-opptrening/#comment-543123

Eplekjekk la jeg ut følgende innlegg på et annet sosialt medie for 2 dager siden:

 

image.png

Lite kunne jeg vite at bare noen timer senere skulle jeg få akutt magesmerte, feber og straks jeg kom til lege ble jeg sendt til sykehus med ambulanse ambulansebåt osv for operasjon! Min blindtarm var akuatt og "nekrose" men ikke sprukket. Jeg hadde jo hatt mistanke om at det kunne være tarmslyng, og har forsøkt å presse alt mulig inn mot maven.

Så to dager etter at jeg tok det bildet over der sitter jeg her og skriver og er i godt slag, men den kunne sprukket og da hadde det vært game over. Jeg tenker det er en sjans mindre for at slikt noe skal skje igjen håper jeg. Har hatt min andel uhell i år.

Min første tanke var at jeg kunne like gjerne vært i fjellet, uten dekning, uten mulighet for å komme meg til legehjelp, og jeg deler denne her for å på en måte tipse om at ting kan skje. Blindtarmbetennelse i min alder er sjelden, men tydeligvis kan all ting skje.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gabs88 skrev (2 minutter siden):

God bedring, det er kanskje på tide å investere i nødknapp nå vel?

Første gangen snakket jeg med 116117, og de spurte om jeg kunne gå ned, og det kunne jeg. Om det var lurt å gjøre det vet jeg ikke. Med alderen tror jeg kanskje smerteterskelen har gått litt opp.

Men Ja, jeg har In-reach men ikke hatt bruk for den, men den blir garantert med videre også! Men jeg må si jeg er noe usikker på om jeg ville brukt den knappen ved magesmerter. Legen på sykehuset sa at de hadde hatt folk inne med luft i magen som ga karakter 10 av 10 på smerteskala, og så var det bare luft! Hadde vært ille å trykke på knappen og så fikk de bomtur? Usikker - man får finne ut av slikt selv.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.