Gå til innhold
  • Bli medlem

Merrell Moab 3 Gtx


tshansen

Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne filmen på YouTube

image.thumb.png.61100277f96dc4ae490f565c57348e7a.png

Det er solgt sinnsyke mengder av denne skogen. Jeg hadde aldri hørt om merket en gang. Så jeg tok et kjapt søk på google, fant ut at XXL hadde de inne i min størrelse (48) 

Siden mine gamle Alfa sko er akkurat passelig, eller kanskje litt små, gjør at jeg blir veldig kald på tærne når jeg sykler (stisykling) Så de må byttes ut. 

XXL har også begynt med noe nytt reward system, så skoene havnet tilslutt på 1100,- noe jeg må si er en grei pris for slike sko. Å jaggu må jeg si at jeg ble positivt overrasket. 

De sitter veldig godt på foten, passer perfekt til min fot og kanskje det er en grunn til at disse skoene selges så mange av? 

Er det andre her inne som har erfaringer med dette merket? 

IMG_5791.thumb.JPG.42a4d59de8763785414d16ae569c7aa1.JPG

Mine gamle Alfa sko hadde slik Boa system, å det virker mer genialt enn det faktisk er. Føler jeg ikke får strammet skoene på rett plass. At det strammer mer rundt vristen enn ned mot ankelen (om det gir mening)

Spent på å prøve disse i skikkelig Bergens regn. Se om de holder seg bra i forhold til røtter osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tshansen skrev (1 time siden):

Det er solgt sinnsyke mengder av denne skogen. Jeg hadde aldri hørt om merket en gang.

Ikke så rart dersom du ikke ser skoen for bare tær. ;-)

Har selv nesten "gått ut" par Moab 2 Mid Gtx
bilde.png.1e7da2779bfb9f6f5cbbdb1ea788f128.png
Vært rimelig fornøyd med de, men er nå over på et par Altra Men's Olympus 5 Hike Mid som lette tursko (turer uten tung sekk og i lettere terreng).
Liker Altra sine litt bedre, men måtte opp en størrelse (fra 45 til 46).
 

bilde.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merrel er et kjent merke, de har mange forskjellige sko i sorttimentet. Mitt første par var vintersko, kjøpt på 90-tallet. En lokal skobutikk solgte merket. Merrell har hatt både hverdagssko og tursko på markedet i dag. Gode sko som sitter godt på foten. God holbarhet og slitestyrke. Absolutt et skomerke å anbefale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (12 timer siden):

De så høy ut? Altså sålen bygger en del?

Jeg har samme skoa, og den bygger ikke så høyt som det ser ut, det er bare gummien som går et godt stykke opp på sidene av skoa. Jeg tror stack height er 33mm, og 0mm drop.

Som alle Altra er komfort og passform PERFEKT. Denne modellen er dessverre litt for varm for sommerbruk, så jeg bruker den stort sett høst/vinter/vår når jeg trenger god demping for hardt underlag som f. eks. grus og sti. 

Jeg bruker 42 i skobutikksko, 43 i fjellstøvler og 44 i joggesko. Størrelse 44 i denne modellen passer perfekt. 

Endret av ketilring
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (17 timer siden):

De så høy ut? Altså sålen bygger en del? 

Som @ketilring sier (som jeg stadig leser feil; som "kjeltring" ;-)

ketilring skrev (5 timer siden):

Jeg har samme skoa, og den bygger ikke så høyt som det ser ut, det er bare gummien som går et godt stykke opp på sidene av skoa. Jeg tror stack height er 33mm, og 0mm drop.

Som alle Altra er komfort og passform PERFEKT. Denne modellen er dessverre litt for varm for sommerbruk, så jeg bruker den stort sett høst/vinter/vår når jeg trenger god demping for hardt underlag som f. eks. grus og sti. 

Jeg bruker 42 i skobutikksko, 43 i fjellstøvler og 44 i joggesko. Størrelse 44 i denne modellen passer perfekt. 

Altra skulle jo være kjent for god plass til forfoten, men jeg måtte faktisk opp ett og et halv nummer (fra 45 - til 46,5) for pga forfoten. På lengden passet 45 fint, men ble for trang fremme. Sånn er det å ha "pailabber".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (20 timer siden):

;-)Har selv nesten "gått ut" par Moab 2 Mid Gtx

bilde.png

XXL har 30% medlems-rabatt ved kjøp over 1500 i dag.... så da ble det et par nye slike på meg, dvs nå Moab 3 Mid GTX.

Endret av zimwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Merrell i veldig mange år. "Back in the days" så var det ofte det man fikk på friluftsbutikker i USA. Kjøpte mine første par der før de ble lett tilgjengelig i Norge.

Vanlige Moab har vært fast del av inventarer lenger enn jeg nesten husker. Har også et par Moab Mid nå tillegg for dagene jeg ønsker litt høyere sko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.