Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av tørrdrakt


Anbefalte innlegg

Annonse
Ellefjell skrev (3 timer siden):

Xxl har den her nedsatt i pris. Til 3999.-

Hva sier folk her inne om den. Tenkte padling i elv og hav.

Hypercurve B/E w/Latex Socks, tørrdrakt voksen

Jeg har liten eller ingen peiling på drakten du spør om, men når du lager en ny post, kan det være greit å legge ved bilde av produktet, og gjerne et bedre og forklarende emne. 

SCR-20240827-qgqp.thumb.png.28a92b3a7a0c01b4c288dc40f4ab653f.png

Det vil gjøre at folk slipper å søke opp navnet du oppgi, og man kan med en gang si om man har erfaring med produktet eller ikke. 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (2 minutter siden):

Jeg har liten eller ingen peiling på drakten du spør om, men når du lager en ny post, kan det være greit å legge ved bilde av produktet, og gjerne et bedre og forklarende emne. 

SCR-20240827-qgqp.thumb.png.28a92b3a7a0c01b4c288dc40f4ab653f.png

Det vil gjøre at folk slipper å søke opp navnet du oppgi, og man kan med en gang si om man har erfaring med produktet eller ikke. 

mvh

Men tusen takk at du gjør arbeidet for meg...var utrolig omtenksomt 😉 ...og skal selvsagt ta det til etterretning for neste gang æ spør om et produkt 

Endret av Ellefjell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Hypercurve. Den er billig, men det er heller fordi den er enkel enn at kvaliteten ikke er bra. 
 

Dyrere drakter har ofte glidelås foran. Jeg er bevegelig nok i skuldrene til å åpne glidelåsen på skulderen selv, og ser jeg ingen grunn til å ha en stiv glidelås over brystet. 

Mange er skeptisk til latex-føtter, men jeg bruker alltid våtdraktsko utenpå, og har ikke sett noe slitasje. Dersom de punkterer kan de repareres på et øyeblikk med lappesaker for sykkel. 

Det siste den mangler er drop seat eller tisseluke. Det hadde sikkert værr kjekt å ha, men så lenge jeg er på land er det relativt fort gjort å få av drakten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tørrdrakter holder deg tørr når de er nye, og dyre tørrdrakter er like lett å få hull i som billige. Det er ofte utstyr og "features" som skiller billige fra dyre drakter. 

Det du kan tenke gjennom ved valg av drakt er:

- Latekssokker - har hørt flere som klager på dette. Primært fordi at man blir klam og kald på beina

- Neopren/lateksmansjetter - lateks holder tettere, men er litt mindre robust

- Hette, kan være kjekt å ha ved havpadling, men er bare i veien på elv

- Glidelås foran - lettere å ta på egenhånd uten yoga-manøvre

- Tisseluke/dropseat - lettere å gå på do uten å ta av hele drakta og sprut-trekk

- Skjørt over spruttrekk - holder kajakken tørrere - kjekt ved elv og padling i store bølger

- Lommer - stort sett unødvendig, det er bedre med vest som har lommer

- Goretex - kun på de aller dyreste draktene, men puster bedre og du blir mindre klam

 

Dersom formålet er kun å holde deg tørr av og til fungerer drakten helt supert. Skal du padle mye elv/hav, spesielt på høsten, våren, vinteren ville jeg vurdert å få lateks-sokker. Skal du padle mye med vannsprut/bølger, og har tenkt å rulle ville jeg vurdert skjørt til spruttrekk og lateks-mansjetter. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.