Gå til innhold
  • Bli medlem

Lars Monsen bekledning


Ringperm

Anbefalte innlegg

Det har jo vært mye diskusjon og forsåvidt kritikk av Lars Monsens turmat her inne. Men jeg finner ikke så mye diskusjoner rundt bekledningen. Med forbehold over dårlig søketeknikk 

Hver gang jeg drister meg inn i en SportOutlet butikk, så bugner jo butikken over med denne merkevaren.

Nå er jeg ikke så begeistret for designet. Litt for mye merker og «patches» som gir meg assosiasjoner til speiderskjorter. Og siden jeg sjelden er beredt nok til å skryte på meg en speidertittel, har jeg styrt unna.

Men jeg lurer jo litt på kvaliteten, spesielt i forhold til pris. SportOutlets andre/egne merker (Heidre, Vikafjell mm) er jo ofte en del rimeligere og med tilsvarende egenskaper. I alle fall på papiret. Tenker da på noe så overladiske data som vannsøyle, fyllningsgrad osv. 

Jeg har kun kjøpt et belte til 150, og her skulle man tro jeg fikk det jeg betalte for, men når jeg åpnet pakken følte jeg at produktet var overpriser. Det var dårligere enn forventet.  

Er det derfor noen her som har erfaringer med «Monsen Wear» eller er det bare rebranded kinagreier av dårlig kvalitet som en del av de andre produktene som selges i hans navn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tema. Problemet er at produktene dekker hele spekteret. 
Noen ting er topp kvalitet, og har bare litt rare farger. 
Ull undertøyet er vel et greit eksempel på dette  


Noen ting er bare ny logo på billig skit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en skjorte, fordi jeg ble fortalt at den var myggsikker. Den er tynn og luftig, i syntetisk materiale og har vist seg å være myggsikker. I t-skjorte vær der jeg vil ha på noe luftig, og ikke klarer det pga myggen, har denne vist seg å holde det den lover. Ett ankepunkt er dette som trådstarter bemerker, alle de merkelig lappene og logoene. Jeg tenkte da jeg kjøpte den at disse skulle jeg bare fjerne, men har ikke gjort det. Føler meg litt som om jeg går på fjellet med en hel sponsorgruppe i ryggen, når jeg bruker skjorta. Men jeg bruker den likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vert borti så mange produkter fra LM men utenom turmat så har alt vert... OK? Ingen ting som jeg har tenkt var bra men det er jo greit nok.

 

Det virker som om det LM gjør er at han finner produkter som er helt greie og rebrander dem. Så alt er identisk til et annet merke, men med LM branding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ein røvoltjønna bukse til 360kr under flyttesalget som eg er rimelig fornøyd med. Er billing kina syntet men ganske behageleg og rimelig slitesterk, men eine knappen røyk omtrent første gongen eg skulle ta buksa av, og å få reklamert var absolut håplaust så eg gav opp til slutt. Utanom problemet med knappen så er buksa heilt grei til <500kr, men villedane pris som låg på 1400kr eller noko slikt var heilt på tryne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt forskjellig. Det lages vel litt forsjkellige steder. Nå selges vel mye på Sportoutlet etter de la ned egne butikker. Men f.eks Magasinet har noe som ikke selges på Sportoutlet. Det ulltøyet fra aclima bl.a. Så selger vel Monsen noe selv på Femund Lodge, bpde ting på Sportoutlet og annet.

Tar det i tilfeldig rekkefølge.

Ulltrøye Zip fra Aclima
Fornøyd med den. Eneste jeg savner er at hals hadde gått litt lenger opp under haka.

Ullongs Aclima
Har 2 stk og synes den er veldig bra. Fin passform og longs er dobbel på knær, skritt og rumpe. Ingen "fisehøl" i de enda.

Woolshell bukse og jakke.
Kan brukes både som ytterplagg og mellomplagg. Bukse er helt super til dagstur i marka 0-5 grader istedenfor bukse og longs.
Jakka er også god å bruke. Ganske dyre disse men kjøpte de for et par år siden. Kan se litt grilldress ut men ikke så ille som første versjon, "klovnebuksa"
Samme fåes kjøpt i Aclima branding som er billigere

Yukon skjorte
God og varm og greit vindtett. Eneste var at knappene er litt små så de hadde en tendens til å sprette opp når jeg tok av sekk etc. Jeg liker uansett best trykknapper så jeg kjøpte et knappesett på Biltema og skiftet ut knappene i front. Synes det settet passet fint til skjorta. https://www.biltema.no/bygg/arbeidsklar/arbeidsbelte/trykknapper-10-stk-2000033177

Skjorte
Den som er myggsikker. Veldig ok hvis det er insekter og så er den fin hvis det er varmt men en del vind da den demper mye av vinden.

Folldal ullgenser
Helt grei ullgenser.

Belte
Har et slikt. Til å være rullelås synes jeg det virker greit solid. Hatt en del andre med rullelås fra militær utsalg etc mens synes de har blitt fort slitt så beltet ikke holder stramming.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt skalljakka som et supplement til garderoben her og den har levert ok foreløpig. Blir litt våt på brystet i kraftig regn og vind  og som tyder på at klaff + glidelås ikke helt er som de tøffeste jakkene. Det var forventet til den prisen. Ellers har den klart seg overraskende bra gjennom første året med høstjakt og sommer i Finnmark. Dvs i sommer har den ligget i sekken, har ikke vært bruk for noe annet enn ly for sola. Veldig fornøyd med at den er veldig raus på lengden 

.

 

Så den har fungert kanon som sliteplagg så jeg kan spare dyreste jakka til turene når den virkelig trengs...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lang under sett av Anarjohka, samt netting settet. Fast skift, enten det er kjølig eller mindre kjølig... gjennom flere år. Overdel på ulltrøya noe kort, men ellers slitesterke og med smarte hemper i linningen når ting skal tørkes. Slik som sokkene og har. Sistnevnte slites jo, som kjent, men innafor mtp tilsvarende på markedet. Underbuksa, som jeg og har, bør kjøpes i en str større enn det man vanligvis bruker...men, det er vel mer "baken som smaken" der.

Et stort pluss med ullundertøy fra Aclima er soliditet, som trekker opp for noe vekt. Har vært borti andre lette merker, der ulla revner for lett eller at sømmer går opp. Kanskje ikke uten grunn at Aclima vant anbudsrunden med å levere ullklær til forsvaret i de nordiske landene( om jeg ikke husker feil) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myriameter skrev (På 29.8.2024 den 7.30):

Kanskje ikke uten grunn at Aclima vant anbudsrunden med å levere ullklær til forsvaret i de nordiske landene( om jeg ikke husker feil) 

Jeg har også god erfaring med Aclima, men kan dessverre ikke si det samme om alt materiellet Forsvaret har påtvunget meg. Føler meg veldig trygg på at kvalitet ikke alltid vektes like høyt i Forsvarets anbudsrunder.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (På 30.8.2024 den 13.04):

Jeg har også god erfaring med Aclima, men kan dessverre ikke si det samme om alt materiellet Forsvaret har påtvunget meg. Føler meg veldig trygg på at kvalitet ikke alltid vektes like høyt i Forsvarets anbudsrunder.

Forsvaret hadde en epoke der de kjørte på med bomull/ bomulls frote. Helt utrolig! Men de krøp til korset, og skjønte at ull er gull. 

( Fottøyet var elendig. Men nå har de åpnet opp for egne valg...så sant det er svart som natta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Myriameter said:

Forsvaret hadde en epoke der de kjørte på med bomull/ bomulls frote. Helt utrolig! Men de krøp til korset, og skjønte at ull er gull. 

( Fottøyet var elendig. Men nå har de åpnet opp for egne valg...så sant det er svart som natta).

Lurer på om det var min epoke på det glade 90-tall.
Kunne sverge på at både vinter under lang og påtvunget undertøy (som veldig få brukte) var av bomull. Men rett skal være rett, det føltes likevel ut som om det var god kvalitet, og det holdt meg nå noenlunde varm i mine 6 mnd på Heggelia. Hjalp nå med lagstelt og multifuel også da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.