Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Hubba Hubba LT 2025


tshansen

Anbefalte innlegg

Jeg har fått med meg at MSR har annonsert en ny og oppgradert variant av Hubba Hubba som de kaller LT og vil bli lansert i januar/februar ser det ut som. 

Jeg har prøvd å søke etter informasjon rundt hvor stor oppgradering dette faktisk er? Det som har vært ankepunktet mitt så langt er at det bare har 213 innvendig mål, men i denne filmen sier han at de har gjort oppgraderingen til bredde og lengde.

Men jeg er usikker på mye vi snakker om her, eller at det bare er volum med at de har tiltet stengene mer opp, slik at det er mer vertikalt i fot/hode ende. 

Er det noen her som har bedre informasjon rundt dette? For meg og mitt bruk (motorsykkel og elsykkel primært) virker dette som en veldig god oppdatering og langt bedre enn Nemo Equipment (drognfly) som jeg har kikket en del på også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke et direkte svar på dit spørgsmål. 
Jeg har et Hubba Hubba nx til sommer ture i Danmark. 
jeg er 185 cm og sover på maven, jeg oplever ikke at støde imod enderne af teltet. 
har endda plads til et par pakposer i fod enden. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rune1974 skrev (1 time siden):

Ikke et direkte svar på dit spørgsmål. 
Jeg har et Hubba Hubba nx til sommer ture i Danmark. 
jeg er 185 cm og sover på maven, jeg oplever ikke at støde imod enderne af teltet. 
har endda plads til et par pakposer i fod enden. 
 

Jeg er selv 200cm så jeg frykter at 213 blir litt i knappeste laget. 230 har vært et must for å slippe duk i ansiktet. Men det skal sies at mer vertikal endevekk har mye å si. 

Edit: Jeg har lagt i og testet en del telt som er under 230 og hver gang føler jeg at duken ligger å plager meg i hodet eller ansiktet

Endret av tshansen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy som deg tshansen og har et Hubba Hubba NX 2 i hus. Det er langt nok hvis jeg ligger diagonalt ellers ikke. Liggende på rygg i normal liggeretning er det for kort selv uten sovepose og selv om jeg legger godviljen til. Jeg tar inn i hode og fotende samtidig. Til tross for temmelig rette endevegger de første 30 cm opp fra gulvet. Grunnen til at jeg har det likevel er at dattera har dette som sitt foretrukne telt.

Svarer ikke på spørsmålet ditt om den nye versjonen, men bekrefter dine antagelser om versjonen som har blitt solgt til nå. 

Endret av Krankman
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (1 time siden):

Jeg er selv 200cm så jeg frykter at 213 blir litt i knappeste laget. 230 har vært et must for å slippe duk i ansiktet. Men det skal sies at mer vertikal endevekk har mye å si. 

Edit: Jeg har lagt i og testet en del telt som er under 230 og hver gang føler jeg at duken ligger å plager meg i hodet eller ansiktet

Ja det er jo litt høyere end mig 😄

Men hvad så med et hilleberg hellags, mødte en franskmand cykel turist ved Skagen med et sådant. Det fylder ikke meget mere end et hubba Hubba. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne filmen også. Som viser hvordan det presterer i Vind, å jeg må si at jeg er litt imponert. 

Det beviser nok at teltet vil holde mer enn bra nok til mitt bruk, men igjen... så må de ha gjort noe med lengden inni for at jeg kan velge det. Kanskje big Agnes er større innvendig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BA i 1p og det er vel 2oo og noen og tyve i lengde og greit med plass til meg på 180 med sovepose, selv på ryggen, selv om jeg aldri sover på ryggen.

Du er jo en god del lengre enn meg, men mener bestemt at BA leverer et 2p telt i long- utgave. Kanskje verdt å sjekke? 
Forøvrig veldig fornøyd med teltet så langt og mitt foretrukne telt når volum og vekt teller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rayun skrev (12 timer siden):

Jeg har BA i 1p og det er vel 2oo og noen og tyve i lengde og greit med plass til meg på 180 med sovepose, selv på ryggen, selv om jeg aldri sover på ryggen.

Du er jo en god del lengre enn meg, men mener bestemt at BA leverer et 2p telt i long- utgave. Kanskje verdt å sjekke? 
Forøvrig veldig fornøyd med teltet så langt og mitt foretrukne telt når volum og vekt teller.

Ja jeg ser at Big Agnes kommer i Long som måler 240 innvendig. Kikket litt på dette i går, ser ut som BA er mer romslig innvendig også når det kommer til høyde. Liker også en del smarte løsninger de har valgt å gå for. 
En ting som slår meg når det kommer til å gjøre research på telt. Det er sinnsykt mye å velge i der ute 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.