Galvan Skrevet 20. august 2024 Skrevet 20. august 2024 (endret) Hei, Jeg tar snart turen nordover, fra Oslo til Finnmark - for å vandre rundt i ca 10 dager i Stabbursdals-området. Ruten blir litt til underveis med ikke alt for lange dagsetapper. Jeg har planlagt flere fiske-stopp underveis (i tillegg til mange kaffe-kok og foto-pauser...). Jeg har ikke besøkt området tidligere, men er klar over at høsten vanligvis kommer noe tidligere i Finnmark enn på Østlandet... Lurer da på om noen har erfaringer fra fiske i disse traktene i siste del av august/ fram mot månedskiftet september? Og er sjansen størst for å få fisk i lavereliggende områder (på denne tiden) - eller kan fjellvannene rundt nasjonalparken også være bra/ vært en tur (fortsatt «fart» i fisken)? Jeg fisker med mark og sluk. Takker for fiske-erfaringer fra området! Endret 20. august 2024 av Galvan Siter
+Espen Ørud Skrevet 20. august 2024 Pålogget Skrevet 20. august 2024 Ta med vann!!!!!! Både til å lage mat/kaffe med og til å fiske i. Her har det knapt regnet en dråpe siden april! Og med sommertemperaturene vi har hatt i sommer så er det varmt vann over alt og påfølgende treeeegt fiske. Så alt fisket foregår på de dypeste plassene i vann og mest oksygenrike i elv. I hvert fall frem til ting normaliserer seg igjen... Jeg har ikke giddet fiske laks siden midten av juni av de samme årsaker. Og jeg fisker normalt 30-60 dager i sesongen... Men til gjengjeld er badetemperaturen i de fleste vann noe nærmere det du er vant til i Oslo... 1 Siter
Galvan Skrevet 20. august 2024 Forfatter Skrevet 20. august 2024 Takk for tilbakemelding. 👍Har fått med meg at det har vært tørt…:). Da håper jeg på litt kaldere vann i løpet av den neste uken…🙂 Siter
+Gabs88 Skrevet 20. august 2024 Skrevet 20. august 2024 Espen Ørud skrev (På 20.8.2024 den 12.36): Ta med vann!!!!!! Både til å lage mat/kaffe med og til å fiske i. Ekspander 😂 Så noen tusen tankbiler? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.