Gå til innhold
  • Bli medlem

Tydalstur nær svensgrensa.


fjellræv

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte en tur til tydal og har funnet en parkering nedi stugudalen rett ved et kapell der. Gul sirkel er der jeg tenkte å gå fra og rødt er det området jeg tenkte meg til. Er det noen som vet kortere vei dit? Vil helst ikke innom sverige å stresse med ormkur til bikkja.

dsada.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke an å kjøre den Rotvollivegen til vegs ende da? Dvs nesten opp til Vektarhaugen, det hadde jo vært kjekt. Ser det er en bom nede ved fotballbanen, men jeg aner ikke om det er stengt-stengt eller noe betalingsgreier..

Ellers er det jo et alternativ å kjøre  inn vegen til Sylsjøen og parkere der. Er ei ok veglomme der ser jeg, hvor det blir ca 200 meter opp til stien gjennom Skardørra. Blir kanskje en kilometer eller to ekstra kontra å starte nede ved Stugusjøen hvis du skal holde deg konsekvent på norsk side, men så starter man no vekk fra folk og fe.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, jeg går uten hund, så jeg ville labba inn i Sverige ved riksrøys 153, går sti der og ned til Lilla Skarvdørrsjøn og da er man nesten fremme ved det nordligste av de vatnene du har ringa rundt, dvs norsk side av Stora Skarvdørrsjøn

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig dra idag, men siden ryggen har låst seg å jeg er delvis dopa ned på medisiner venter jeg litt. Så spm mitt er hvor lenge kan dunposen ligge komprimert nedi sekken? Hele sekken står klar og orker egentlig ikke pakke ut igjen i tilfelle ryggen løsner.

Sekken for 4 dagers tur er nå på ca 12kg og sist på samme tur var jeg godt over 20. Ikke får å skryte altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.