Gå til innhold
  • Bli medlem

Første telttur med baby


Jea

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er litt nye på dette, og har lyst til å sove en natt i telt i Rondane. Vi er to voksne, en baby på 10 mnd og en hund. Utstyr har vi, men lurer å om noen har tips til et fint sted vi kan ha camp, hvor det passer fint med noen lette fotturer i nærområdet. Gjerne med noe fint å se på i nærheten. Vi har tenkt at det kanskje er lott trygt med en dnt hytte i nærheten, men ikke noe must. 

 

Noen andre ting vi burde tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen veldige forslag til tur, men har hatt med mine på tur fra de var små så noen tips er jo fint å dele? Lurt å «låse» døren på innerteltet så ingen krabber seg vekk. Og hvis posen er lengre enn ungen fungerer det bra å knyte posen i fotenden så ikke junior forsvinner ned i pose-dypet hvor det ikke er så godt inneklima. Klø- og brannsalve er et must med unger. Og ta med dobbelt så mange bleier og byttetøy som dere tror blir nødvendig 😂

Jeg har alltid med Garmin InReach mini på tur hvor det kan være dårlig dekning, men så pleier jeg å være eneste voksen med ungene på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Grimsdalen i nord er lavterskeltur, mange fine teltplasser i nærleiken av veg men går grusveg med litt trafikk gjennom dalen. DNThytte midt i dalen. Ingen høge topper i området om du ser etter det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.