Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus polaris vs nova


Anbefalte innlegg

Hei! På produsentens hjemmesiden er det oppgitt ganske stor forskjell på effekt på de to brennerne som utseendemessig virker identiske bortsett fra regulatorhåndtaket. Nova er oppgitt til 2850w og polaris til 4200w. Er det noen som erfaring med begge som kan bekrefte at det er såpass mye mer fart i polarisen? 

Endret av Kjetil S
Forenklet spørsmålet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
dsk skrev (51 minutter siden):

Nova har en effekt jeg opplever nær den gamle 111 primusen.  Aldri hatt reelt behov for mer.

 

Ja, helt enig. På tennvæske er den helt på høyde med 111. Jeg er strålende fornøyd med novaen som jeg har brukt i mange år uten noe som helst trøbbel. Det er kun av nysgjerrighet jeg spør. Nova og polaris bruker samme pumpe, samme brenner (antar jeg) og samme dyse. Det skiller 1350W mellom de to og eneste som er forskjellig ser ut til å være koblingen mellom pumpe og slange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.