+Gabs88 Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Fant en fin klynge med sopp, men ble litt usikker på om det var kantarell eller gul trompetsopp? De ble plukket i regnvær, tror det kan ha litt påvirkning på fargen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Bjarne H.S. Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Tror ikke det er gul trompetsopp i alle fall. Ser jo heller ikke ut som kantarell. Kjør et bilde eller to gjennom Artsorakelappen og få en formening derfra først for så å sjekke opp alternativer. Her er bilder av gul trompetsopp jeg har funnet: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miamaria Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Lite på bildet som minner meg om noen av delene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rk Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Nei, ser ikke ut som noen av de to. Muligens Sotriske, men synes ikke de har den markante overgangen mellom mørk stilk og hvite/lyse skiver. Her må du verifisere gjennom soppkontroll (app). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Gabs88 Skrevet 16. august Forfatter Del Skrevet 16. august 1 hour ago, rk said: Nei, ser ikke ut som noen av de to. Muligens Sotriske, men synes ikke de har den markante overgangen mellom mørk stilk og hvite/lyse skiver. Her må du verifisere gjennom soppkontroll (app). Tenkte å få gjort det, men åpner ikke før kl. 3. Men etter å ha lest litt rundt begynner jeg å lure på om det er pluggsopp jeg har plukket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rk Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Ja, tror du er på sporet der. Så den kan gå i bosset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Gabs88 Skrevet 16. august Forfatter Del Skrevet 16. august 24 minutes ago, rk said: Ja, tror du er på sporet der. Så den kan gå i bosset! Soppkontrollen var enige, pluggsopp, rett i søpla.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.