Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger til telt?


Tur entusiast

Anbefalte innlegg

Turentusiast 2 skrev (2 timer siden):

Nokon som vett kor grensa til Nallo går om vinteren?

Jeg har brukt Nallo 2 GT en god del om vinteren og har ikke hatt noen problemer. De eneste gangene jeg er litt betenkt er på snaufjellet i mye vind, men det har gått bra så langt.

Rent praktisk så kunne det vært kjekt med en lufteventil oppe ved taket i innerteltet for å få litt bedre gjennomlufting, men det har jo gått bra det også. Barents Outdoor feks fikser en ekstra ventil i bytte med litt penger. Nallo har lufteventilen i fotenden ved bakken og havner i snøen om vinteren 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

northern_fov skrev (2 timer siden):

Når det er sagt, som allrounder og hvis du velger fjellreven ville jeg gått for Shape.

Hvis det er tunnelltelt man vil ha, så synes jeg Shape er ett veldig bra helårstelt.

Shape 3 personer er ett bra 2 manns telt. Dette tåler skikkelig uvær på fjellet. Lav profil i endene, og korte stenger i endene, gjør det til ett godt og lett vintertelt også. Gode luftemuligheter på sommeren. Men man merker godt at det er mindre enn eks. abisko/keb endurance 3.

Helsport Lofoten er også telt jeg liker bra. Ligner litt på shape på mange måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.