Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalinger til telt?


Tur entusiast

Anbefalte innlegg

Har sett etter tips her på forumet, men dei eg har funnet har vært litt utdaterte.

Eg ser etter et heilårstelt som varer lenge, har plass til 2 personer, god vind og vann beskyttelse, og ikkje alt for tung >3kg helst. 

Eg har funnet mange flott telt av merker som, hilleberg, helsport, bergans, msr, osv. Mange ser bra ut på papiret men vil gjerne høre hvordan dei gjør det i virkelig natur.

Er veldig takknemlig for litt tips og erfaringer om hva dere har og er fornøyd med, fra alle slags merker. Setter pris på tips fra forskjellige prisklasser. :D
 

Takk! 

Endret av Tur entusiast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vent litt, skal bare hente popcorn😂.

Helårstelt fra Hilleberg, Helsport, Fjellreven og Exped er sikre kort. Tenk litt på hva du legger i helårstelt bruk , for det er veldig ulikt for mange.

- Du skal først og fremst sikte deg inn på et 3 manns, som er det nye 2 manns.

- Kuppel eller tunnel?

- Om du liker/ser for deg to innganger og to like store fortelt, ofte kuppeltelt, eller en inngang og et stort fortelt, ofte tunneltelt (noen få modeller har også et lite fortelt bak). Fordeler og ulemper med begge telt systemene.

- Liggelengde er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikke skrev (34 minutter siden):

Vent litt, skal bare hente popcorn😂.

Helårstelt fra Hilleberg, Helsport, Fjellreven og Exped er sikre kort. Tenk litt på hva du legger i helårstelt bruk , for det er veldig ulikt for mange.

- Du skal først og fremst sikte deg inn på et 3 manns, som er det nye 2 manns.

- Kuppel eller tunnel?

- Om du liker/ser for deg to innganger og to like store fortelt, ofte kuppeltelt, eller en inngang og et stort fortelt, ofte tunneltelt (noen få modeller har også et lite fortelt bak). Fordeler og ulemper med begge telt systemene.

- Liggelengde er viktig.

Nå måtte eg tenke ein del her😅

Heilårsbruk:

Eg har telta ein del på vår sommer høst, men eg har også lyst å komme inn i vintercamping i nære fjellområder. Eg har lyst å komme tettere på den idylliske naturen på vinterstid også. Heilårstelt tenkte eg fordi eg trenger et «skikkelig» telt etter som eg ikkje vett noko om det eg har no, det holder vanne ute, men det har sine problemer. Så eg tenkte å skaffe eit nytt eg kan bruke heile året. Er det litt meir spesifikk😄

Antall personer:
Kommer oftest til å bruke det som 1-mannstelt men vil ha muligheten til å ha plass til ein til.

Kuppel eller tunell:

Eg har lest litt om det, men eg kan ha bruk for begge deler, så har ikkje heilt bestemt meg. Antall dører, er ikkje så viktig for meg, god sittehøyde til mann på mint 180 hadde vert kjekt, plass nok i fortelt til oppbevaring av ting og eller matlaging under dårlig ver. Vil også ha et som er ganske vindstabilt om det skulle bli storm eller noe sånt. 
 

Kva meiner du med «liggende er viktig»?

Takk for svar!

Endret av Tur entusiast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur entusiast skrev (25 minutter siden):

Kva meiner du med «liggende er viktig»?

Du vil ikke at (dun)soveposen din skal ta borti innerduken når det er kondens på duken (det blir det før eller siden). Du vil heler ikke at duken skal daske deg i ansiktet når det stormer (telt med skrå vegger/tunelltelt) Når du bruker teltet alene kan du ha i bakhodet at du kan ligge diagonalt dersom liggelengden kanskje er litt kort - men du ellers like alt annet ved det utvalgte teltet.  (Har kun Hilleberg telt selv nå. Men kvalitet koster. )

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal telte mye om vinteren er det et alternativ med eget telt for dette? 

Hvor lange bæringer har du typisk på turer som ikke er vinter.

Hvordan er transportsystemet for vinterturene dine? Sekk? Pulk?

Hovedgrunnen for spørsmålene er at de teltene jeg ville foretrukket til 2 pers på vinter fort ligger på 4-5 kg og selv om du spør om telt som veier over 3 kg så antar jeg du mener under ut fra ordlyden på spørsmålet ellers..

 

 

 

 

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (37 minutter siden):

Du vil ikke at (dun)soveposen din skal ta borti innerduken når det er kondens på duken (det blir det før eller siden). Du vil heler ikke at duken skal daske deg i ansiktet når det stormer (telt med skrå vegger/tunelltelt) Når du bruker teltet alene kan du ha i bakhodet at du kan ligge diagonalt dersom liggelengden kanskje er litt kort - men du ellers like alt annet ved det utvalgte teltet.  (Har kun Hilleberg telt selv nå. Men kvalitet koster. )

Dette var nytt for meg


Har sånn dun sovepose, men den kommer vel bare borti innerteltet. Kan eg unngå kondens ved å ha god ventilasjon eller kommer det fremdeles? Vist duken er stram vil eg vel ikkje merke noko i ansiktet. Eg skal nok finne et langt nok telt. 

Kan hende eg har misforstått litt, eller at eg tar feil, men takk for ny og nyttig info😃

Espen Ørud skrev (25 minutter siden):
Endret av Tur entusiast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (25 minutter siden):

Hvis du skal telte mye om vinteren er det et alternativ med eget telt for dette? 

Hvor lange væringer har du typisk på tirer som ikke er vinter.

Hvordan er transportsystemet for vinterturene dine? Sekk? Pulk?

Hovedgrunnen for spørsmålene er at de teltene jeg ville foretrukket til 2 pers på vinter fort ligger på 4-5 kg og selv om du spør om telt som veier over 3 kg så antar jeg du mener under ut fra ordlyden på spørsmålet ellers..

 

 

 

 

Har ikkje tenkt å gå så langt om vinteren, så det blir nok sekk tenker eg. Skulle gjerne hatt et telt eg kan bruke heile året. Vist eg skulle finne på å gå lengre turer på vinterstid, ville eg ha tenkt å gå for pulk, og litt mer reint «vintertelt».

Kva meinte du med «væringer»?

Tusen takk for all hjelp om dette :)

Endret av Tur entusiast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur entusiast skrev (23 minutter siden):

Har ikkje tenkt å gå så langt om vinteren, så det blir nok sekk tenker eg. Skulle gjerne hatt et telt eg kan bruke heile året. Vist eg skulle finne på å gå lengre turer på vinterstid, ville eg ha tenkt å gå for pulk, og litt mer reint «vintertelt».

Kva meinte du med «væringer»?

Tusen takk for all hjelp om dette :)

Det skulle være "bæringer". Rettet opp nuh...

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor holder du til i landet?

Det er stor forskjell på vinteren alt etter hvor du bor. Og hvilke typer turer du har. Jeg har f.eks ikke behov for Hilleberg-kvalitet for vintersesongen i Rogaland, byttet derfor ut Hilleberg Unna med BO Stetind Ultralight. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vinter er med i bildet her, kombinert med å holde vekten noenlunde nede ville jeg gått for tunnelteltet Fjällräven Abisko Endurance 3. Det er allsidig, har en relativt lav vekt på rett over 3kg uten kompromi på styrke (du kan finne flere som har brukt dette i temmelig røfft vintervær på fjellet her på forumet).

For kun vinterbruk er Keb Endurance 3 et bedre valg (jeg har dette), med enda sterkere duk, barduner, stenger og litt diverse andre detaljer - I en tyngre og mer volumiøs pakke selvfølgelig. For begge teltene vil jeg si at en kroppslengde på ~185 cm er maks. Jeg er 183 og det fungerer helt fint.

Hadde ikke vinterbruk vært et kriterie ville jeg heller anbefalt et allsidig kuppeltelt. De har generelt større og bedre indre romfølelse i tillegg til å kunne luftes ut bedre når det er varmt.

Det er enklest å anbefale telt man selv har, så du kan jo like så godt lese igjennom denne tråden også ;)

 

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (24 minutter siden):

Siden vinter er med i bildet her, kombinert med å holde vekten noenlunde nede ville jeg gått for tunnelteltet Fjällräven Abisko Endurance 3. Det er allsidig, har en relativt lav vekt på rett over 3kg uten kompromi på styrke (du kan finne flere som har brukt dette i temmelig røfft vintervær på fjellet her på forumet).

 

Enig egentlig. Ett kjempetelt. MEN, på sommerstid er det for varmt. Man kan ikke rulle opp fotenden på teltet, eller rulle vekk forteltet. Så man får dårlig luftgjennomstrømning, og blir kokt ut av teltet.

Telt med åpninger i begge ender, eller tunnelltelt hvor man har skjørteventilasjon i fotenden og kan rulle vekk hele (eller deler av) forteltet er mye bedre på varme sommerdager.

Og bunnduken er sykt dårlig. Den tynne duken suger til seg vann og sveller etterhvert, og det blir fuktig/vått under liggeunderlagene. Det kan fikses med whitespirit+silikon blanding om man allerede har slikt telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig et 2-manns tunelltelt fra Barents, fordi det er teltet av typen med best takhøyde. Med mindre du skal ut i skikkelig møkkavær langt til fjells tror jeg du kommer langt med et av «ultralett» teltene til Barents eller Helsport. Duken til Fjellreven er et lite hakk tykkere, men ikke noe jeg ville tenkt så mye på når det kommer til rivestyrke. Et lett helårstelt som tåler enda mer vil være et Hilleberg Nallo 2.  Men ikke forvent å bo 2 pers vinterstid i et 2 pers telt. Fungerer med godvilje på sommerstid.

Endret av Fiskepadde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Tur entusiast said:

Heilårsbruk:

Eg har telta ein del på vår sommer høst, men eg har også lyst å komme inn i vintercamping i nære fjellområder. Eg har lyst å komme tettere på den idylliske naturen på vinterstid også. Heilårstelt tenkte eg fordi eg trenger et «skikkelig» telt etter som eg ikkje vett noko om det eg har no, det holder vanne ute, men det har sine problemer. Så eg tenkte å skaffe eit nytt eg kan bruke heile året. Er det litt meir spesifikk😄

 

 

Et vintertelt vil være mindre komfortabelt sommerstid samtidig som det er mye tyngre og tar MYE med plass. Et telt på 3kg tar omtrent dobbelt så mye plass i sekken som et telt som veier 1.5 kg.

Nå har ikke jeg erfaring med vintercamping, men slik jeg forstår det vil vintercampere ofte også ha kuldegrop og mer behov for plass enn sommerteltere. Som igjen utgjør en enda større forskjell mtp vekten på teltet.

Jeg hadde ikke giddet å benytte samme teltet året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjartanE skrev (3 timer siden):

Hvor holder du til i landet?

Det er stor forskjell på vinteren alt etter hvor du bor. Og hvilke typer turer du har. Jeg har f.eks ikke behov for Hilleberg-kvalitet for vintersesongen i Rogaland, byttet derfor ut Hilleberg Unna med BO Stetind Ultralight. 


Dette er min andre bruker siden eg var tom for antall poster eg kan skrive kvar dag :)

Vestlandet, masse flotte fjell men har ikkje tenkt å gå så veldig langt på vinteren,  iallefall nå på starten. Eg har og lyst å prøve andre plasser i landet, men mest på Vestlandet då. Eg bør vel heller øke antall telt for flere forskjellige bruksområder etter kvart. Har sett på hilleberg Nallo, tammtj og Jannu, og et par telt fra andre merker, dei var ikkje alt for tunge, men tåler fortsatt mykje trur eg. Eg vet ikkje egentlig kor god kvalitet eg har behov for sjølv, kommer nok til å bruke det mer på vår sommer høst enn på vinteren. Men eg vil også kunne telte litt på vinteren også. 

sneakyowl skrev (2 timer siden):

Siden vinter er med i bildet her, kombinert med å holde vekten noenlunde nede ville jeg gått for tunnelteltet Fjällräven Abisko Endurance 3. Det er allsidig, har en relativt lav vekt på rett over 3kg uten kompromi på styrke (du kan finne flere som har brukt dette i temmelig røfft vintervær på fjellet her på forumet).

For kun vinterbruk er Keb Endurance 3 et bedre valg (jeg har dette), med enda sterkere duk, barduner, stenger og litt diverse andre detaljer - I en tyngre og mer volumiøs pakke selvfølgelig. For begge teltene vil jeg si at en kroppslengde på ~185 cm er maks. Jeg er 183 og det fungerer helt fint.

Hadde ikke vinterbruk vært et kriterie ville jeg heller anbefalt et allsidig kuppeltelt. De har generelt større og bedre indre romfølelse i tillegg til å kunne luftes ut bedre når det er varmt.

Det er enklest å anbefale telt man selv har, så du kan jo like så godt lese igjennom denne tråden også ;)

 

Eg håpet på å finne et telt som kan brukes litt på vinteren, men mest på vår sommer høst. Hva er det egentlig som gjør et heilårstelt og vintertelt «kvalifisert» for vinterbruk? Har ingen ærfaring med vintertelting, så eg vett ikkje kva som er viktig der. Er det mulig å få telt som er mulig og bruke på vinter men også varme sommerdager, pluss vist det et sterk vind og mye regn om høsten? Eg ønsker dette mest for økonomi delen, så slipper jeg 2 eller mer telt:) Er dette for mye å be om fra et eneste telt?

 

Skal sjekke ut den tråden!

 

Marius Engelsen skrev (1 time siden):

Enig egentlig. Ett kjempetelt. MEN, på sommerstid er det for varmt. Man kan ikke rulle opp fotenden på teltet, eller rulle vekk forteltet. Så man får dårlig luftgjennomstrømning, og blir kokt ut av teltet.

Telt med åpninger i begge ender, eller tunnelltelt hvor man har skjørteventilasjon i fotenden og kan rulle vekk hele (eller deler av) forteltet er mye bedre på varme sommerdager.

Og bunnduken er sykt dårlig. Den tynne duken suger til seg vann og sveller etterhvert, og det blir fuktig/vått under liggeunderlagene. Det kan fikses med whitespirit+silikon blanding om man allerede har slikt telt.

 

Kva skal eg sjå etter på teltene for å unngå dette med fukt under liggeunderlag uten å måtte behandla sjølv?

Fiskepadde skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte nylig et 2-manns tunelltelt fra Barents, fordi det er teltet av typen med best takhøyde. Med mindre du skal ut i skikkelig møkkavær langt til fjells tror jeg du kommer langt med et av «ultralett» teltene til Barents eller Helsport. Duken til Fjellreven er et lite hakk tykkere, men ikke noe jeg ville tenkt så mye på når det kommer til rivestyrke. Et lett helårstelt som tåler enda mer vil være et Hilleberg Nallo 2.  Men ikke forvent å bo 2 pers vinterstid i et 2 pers telt. Fungerer med godvilje på sommerstid.

Har du noen anbefalinger til et barents telt ultralette, som eventuelt kan brukes litt om vinteren også?

har sett litt på Nallo, Nallo 3, vil det funke med to stykker om vinteren?

Hvorfor ikkje 2 pers på vinterstid egentlig?

 

Tusen takk for all hjelp🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turentusiast 2 skrev (1 minutt siden):


Kva skal eg sjå etter på teltene for å unngå dette med fukt under liggeunderlag uten å måtte behandla sjølv?

Aner ikke, faktisk. Fjellreven skal jo være ypperste kvalitet, men bunnduken synes jeg var dårlig. 

Om det er under 5 år gammelt ville jeg dokumentert og reklamert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (7 minutter siden):

 

Et vintertelt vil være mindre komfortabelt sommerstid samtidig som det er mye tyngre og tar MYE med plass. Et telt på 3kg tar omtrent dobbelt så mye plass i sekken som et telt som veier 1.5 kg.

Nå har ikke jeg erfaring med vintercamping, men slik jeg forstår det vil vintercampere ofte også ha kuldegrop og mer behov for plass enn sommerteltere. Som igjen utgjør en enda større forskjell mtp vekten på teltet.

Jeg hadde ikke giddet å benytte samme teltet året rundt.

Ok, eg kan heller kanskje få tak i telt eg kan bruke tidleg viner og vår, sommer og høst, og ha et som eg kan bruke kun vinterstid. Er det nokon som vett kva som vintertelt til vintertelt utenom at du har meir plass?

 

Marius Engelsen skrev (4 minutter siden):

Aner ikke, faktisk. Fjellreven skal jo være ypperste kvalitet, men bunnduken synes jeg var dårlig. 

Om det er under 5 år gammelt ville jeg dokumentert og reklamert.

Ok har sett litt på fjellreven, virker bra greier det. 

Takk igjen alle samen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turentusiast 2 skrev (18 minutter siden):

Kva skal eg sjå etter på teltene for å unngå dette med fukt under liggeunderlag uten å måtte behandla sjølv?

Jeg har 3 stk. telt fra Abisko-serien med disse bunndukene, og til sammen godt over 100 netter i de. De blir noe fuktige under liggerunderlagene der de presses mot bakken, men jeg har egentlig aldri opplevd det som et problem på noen måte. Noen minutter eksponert til fri luft (ikke liggerunderlag på) så er det så godt som tørt. Ikke noe behov for å kline på noe heller.

Liten fun/rar fact: Kjøper man mesh-innertelt til disse teltene kommer de med bunnduk lik Keb-serien som er mye tykkere. Til min overraskelse som tenkte at mesh-innerteltet gjorde teltet totalt lettere. Det ble tyngre pga. bunnduken :D

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Turentusiast 2 said:

Ok, eg kan heller kanskje få tak i telt eg kan bruke tidleg viner og vår, sommer og høst, og ha et som eg kan bruke kun vinterstid. Er det nokon som vett kva som vintertelt til vintertelt utenom at du har meir plass?

 

Den store greia med vintertelt er jo at de er tunge men kan dras på pulk, og at vekten derfor ikke gjør så mye. Samtidig som de går helt ned, dvs beskytter mot snøfyk.

Egentlig går skillegrensen på snø/ikke snø i stedet for vinter/sommer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (14 minutter siden):

Den store greia med vintertelt er jo at de er tunge men kan dras på pulk, og at vekten derfor ikke gjør så mye. Samtidig som de går helt ned, dvs beskytter mot snøfyk.

Egentlig går skillegrensen på snø/ikke snø i stedet for vinter/sommer. :)

Ok, er grunnen til at man har meir plass for komforten, siden en kan ha mer vekt uansett på pulk, og kva koster ein god pulk? Fungerer liksom «Paris Expedition Sled Orange» fra fjellsport?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 Fjellreven-telt (Dome, Keb Endurance og Shape) og aldri opplevd fukt fra bakken. På vinteren eller når jeg vil ha litt luksus tar jeg med Keb. Kan bli litt tungt så ville evt anbefalt Abisko Endurance hvis vekt er veldig viktig. Er du villig til å ofre takhøyde er Shape et strålende telt spesielt vår/sommer/høst. Elsker forteltet med mulighet til å åpne fronten helt men samtidig være godt beskyttet fra været. Dersom du forventer mange turer i alle sesonger tror jeg fort du kan føle behovet for et dedikert vintertelt med litt større plass. Ikke unaturlig at man kjører et tykkere underlag på vinteren og da kan det være deilig med mer høyde under taket.

Når det er sagt, som allrounder og hvis du velger fjellreven ville jeg gått for Shape.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest åleine men avogtil 2, mest barmark men ein og annan vintertur, høyres for meg ut som Hilleberg Nallo 2GT. 

Vi har både 3GT og 2 utan GT i hus, og eg har også brukt 2GT og 4GT. Mine absolutte favoritt allroundtelt. 

Har budd to (mjuke) damer i Nallo 2  på skitur over Josten, finfint.

Ei mjuk dame og ein nokså mjuk fyr i Nallo 2GT i drittvær over Josten. Dama (eg) synes det var greit, turfølget @graham meinte det var i overkant trangbudd 😅

Nallo 2 på sommartur saman med kjærasten funkar fint for meg, men @Sig Man meinar det er trangt, og vi endar ofte opp med Nallo 3GT. Med Nallo 3GT har vi høve til å huse ein middagsgjest eller bikkjer i fortelt, eller ha godt med plass til dømes ved lengre periodar på jakt, når det er både børser og opptikk som skal handsamast og lagrast så godt som råd i møkkavær. 

Det beste tipset er eigentleg å prøve å få sett telta oppslått og krabba inni, så finn du raskt ut om du trivast. Så lenge du kjøper eit anerkjent merke, så er det stort sett godt nok kvalitetsmessig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (22 minutter siden):

Mest åleine men avogtil 2, mest barmark men ein og annan vintertur, høyres for meg ut som Hilleberg Nallo 2GT. 

Vi har både 3GT og 2 utan GT i hus, og eg har også brukt 2GT og 4GT. Mine absolutte favoritt allroundtelt. 

Har budd to (mjuke) damer i Nallo 2  på skitur over Josten, finfint.

Ei mjuk dame og ein nokså mjuk fyr i Nallo 2GT i drittvær over Josten. Dama (eg) synes det var greit, turfølget @graham meinte det var i overkant trangbudd 😅

Nallo 2 på sommartur saman med kjærasten funkar fint for meg, men @Sig Man meinar det er trangt, og vi endar ofte opp med Nallo 3GT. Med Nallo 3GT har vi høve til å huse ein middagsgjest eller bikkjer i fortelt, eller ha godt med plass til dømes ved lengre periodar på jakt, når det er både børser og opptikk som skal handsamast og lagrast så godt som råd i møkkavær. 

Det beste tipset er eigentleg å prøve å få sett telta oppslått og krabba inni, så finn du raskt ut om du trivast. Så lenge du kjøper eit anerkjent merke, så er det stort sett godt nok kvalitetsmessig. 

 

Høres lurt ut.

Eg har tenkt på et av Nallo teltene, men eg  ser at nammatj 2 er ikkje alt for tungt og godt i all slags vær, mye snø også. Men det kan hende at det er for varmt og klamt på sommerstid. Har som sagt ikkje tenkt å gå veldig langt på vinterstid så Nallo 2 funker sikkert fint og er enda lettere :)

Nokon som vett kor grensa til Nallo går om vinteren?

Endret av Turentusiast 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Turentusiast 2 said:

Ok, er grunnen til at man har meir plass for komforten, siden en kan ha mer vekt uansett på pulk, og kva koster ein god pulk? Fungerer liksom «Paris Expedition Sled Orange» fra fjellsport?

Hvis det er pulk du tenker på bør du jo sjekke tidligere tråder, eventuelt lage en egen tråd.

 

Men plassen er fordi man vinterstid er avhengig av å gjøre mer innendørs, feks at man vil beholde varmen inne i teltet, lage mat inne i teltet, grave kuldegrop osv. Kjedelig å lage mat i snøfyk.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turentusiast 2 skrev (28 minutter siden):

Fungerer liksom «Paris Expedition Sled Orange» fra fjellsport?

Er eit godt alternativ til å starte med, til du finn ut om du likar den type tur. 

Etter å ha slitt ut fleire slike så kjøpte eg meg ein glassfiberpulk, men har framleis Paris pulk til sitt bruk. 

Det er mange fine trådar om pulk her på forumet som er lure å lese, og @Gabs88sitt forslag om ein eigen tråd er heller ikkje dumt :)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turentusiast 2 skrev (43 minutter siden):

 Fungerer liksom «Paris Expedition Sled Orange» fra fjellsport?

Ja, har både paris og glassfiber, bruker parispulken 4 av 5 ganger. Er billeg, lett og toler masse, i tillegg til at terrenget eg går i passer denne typen pulk bra. Søk på forumet her slik at du er inneforstått med fordeler og ulemper på parispulk kontra glassfiberpulk.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.