Gå til innhold
  • Bli medlem

Lotion mot hjortelusflue


Myriameter

Anbefalte innlegg

Fått ett par sprayflasker i hus. "Moskito Guard mot mygg, flått og knott". Da jeg leste bakpå flaska, måtte jeg lese flere ganger, siden det sto at middelet "er vitenskapelig bevist å gi effektiv beskyttelse mot...hjortelusflue m.fl.". Og den som ingen ting biter på...kanskje til nå?! Da blir det endelig sopptur igjen!!!

Om andre har testet dette produktet, er det interessant å få høre effekten ved bruk.

Lukten er minimal og...og det som er av duft er bra. Har ganske mye å si for om man orker å bruke slike produkter. Går på penicillin pga flåttbitt, og tatt første srøyta av flåttvaksinen. Har ofte droppet flåttmiddel...eksemelvis Mygga sin, da lukten er ganske intens og kvalmende, som jo kan straffe seg. Men fungerer Moskito Guard, blir dette et nytt uteliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å den biter. Den kan jeg love deg.

Tipper omtrent halvparten av elgjakt-laget ble bitt i fjor. 
Jeg ble bitt selv i nakken og klødde i ca 3-4 måneder. 
Har lest kløen kan vare så lenge som et år så jeg må kanskje anse meg selv som heldig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den biter ja. Lurt å ha med seg en fintannet kam i lomma, den er effektiv til å ta den der frekke "lortelusflua" ut av håret. Det er fin til å hjelpe flått som kravler rundt i hundepels også til å finne veien ut igjen. Tok 15 stykker fra pelsen til hunden min etter en kort tur i går. 15 i ett stryk altså. En vanlig kam han være et veldig bra våpen det, til sitt bruk. 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan bite, men det er sjeldent jeg blir bitt, selv om det kravler en haug av dem på kroppen. På en jakttur i Østmarka i fjor plukket jeg sikkert av meg 100 stk uten et bitt. Så man trenger ikke tenke at man blir bitt selv om man får noen av dem på seg. De er mest irriterende. 

Jeg synes klær innsatt med permitrin (insect shield) kan virke noe hemmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som linkes til, er et helt vanlig myggmiddel med Icaridin/Saltidin/picaridin.

samme stoff går under flere navn, så kan være noe forvirrende.

icaridin er vel nå det mest vanlige i de fleste myggmiddel. Jeg syntes det funker mye bedre enn DEET og er et syntetisk stoff og ikke løsemiddel som DEET er. DEET kan være ganske ødeleggende på plast og andre syntetiske stoffer, og er en gift som absorberes av huden. 😒

har dog ingen erfaring med icaridin og flått eller hjortelusfluer

 

Endret av Hc.b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hc.b skrev (1 time siden):

Det som linkes til, er et helt vanlig myggmiddel med Icaridin/Saltidin/picaridin.

samme stoff går under flere navn, så kan være noe forvirrende.

icaridin er vel nå det mest vanlige i de fleste myggmiddel. Jeg syntes det funker mye bedre enn DEET og er et syntetisk stoff og ikke løsemiddel som DEET er. DEET kan være ganske ødeleggende på plast og andre syntetiske stoffer, og er en gift som absorberes av huden. 😒

har dog ingen erfaring med icaridin og flått eller hjortelusfluer

 

Tak, der blev jeg klogere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.